Компанията майка на Facebook – Meta Platforms, заплаши да премахне новините от своята платформа, ако Конгресът на САЩ приеме предложение, целящо да улесни медийните организации да преговарят колективно с компании като Google и Facebook, предава Ройтерс.
Източници, запознати с въпроса, твърдят, че властите обмислят добавянето на Закона за конкуренцията и опазването на журналистиката към задължителния годишен законопроект за отбрана като начин да се помогне на борещата се местна медийна индустрия.
Говорителят на Meta Анди Стоун написа в Twitter, че компанията ще бъде принудена да обмисли премахването на новини, ако законът бъде приет, „вместо да се подчинява на упълномощени от правителството преговори, които несправедливо пренебрегват всяка стойност, която предоставяме на новинарските издания чрез увеличен трафик и абонаменти“.
По думите му предложението не признава, че издателите и телевизионните оператори поставят съдържание в платформата, защото „това е от полза за крайните им резултати, а не обратното“.
News Media Alliance – търговска група, представляваща издателите на вестници, призовава Конгреса да направи промяната, като твърди, че „местните вестници не могат да издържат още няколко години на използване и злоупотреба от Big Tech (бел. ред. – технологичните гиганти), а времето за предприемане на действия намалява. Ако Конгресът не действа скоро, рискуваме да позволим на социалните мрежи да се превърнат де факто в местния вестник на Америка“.
Над 20 организации, включително Civil Liberties Union, Public Knowledge и Computer & Communications Industry Association, призоваха Конгреса да не одобрява промените, посочвайки, че това „ще създаде непрепоръчително антимонополно изключение за издателите и телевизионните оператори“ и твърдят, че законопроектът не изисква „средствата, получени чрез преговори и арбитраж дори да бъдат платени на журналисти“.
Подобен австралийски закон, който влезе в сила през март 2021 г. след преговори с технологичните гиганти, доведе до временно спиране на новините във Facebook в страната. До голяма степен тази регулация обаче проработи, посочват местните власти в доклад.
Откакто Кодексът за договаряне с новинарските медии влезе в сила, различни технологични фирми, включително Meta и Alphabet, са подписали над 30 сделки с медии, компенсирайки ги за съдържание, което е генерирало кликвания и рекламни приходи, допълва докладът.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан