IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

TikTok иска да се дистанцира от Китай, но Пекин не мисли така

Китайските власти се намесват в казуса с продажбата на платформата в САЩ

08:57 | 26.03.23 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Запитан за коментарите на Министерството на търговията от четвъртък (23 март), главният изпълнителен директор на TikTok посочва, че приложението не е достъпно в континенталната част на Китай и е базирано в Лос Анджелис. Но той твърди, че компанията е използвала част от опита на китайските служители в ByteDance от различни „инженерни проекти“.

Чъу също така коментира пред американските власти, че базираните в Китай служители на компанията майка ByteDance може все още да имат достъп до някои данни от САЩ, но че новите данни ще спрат да се насочват натам, след като фирмата завършия своя план „Project Texas”.

Коментарите на китайските власти по-рано подчертаха, че базираните в Китай компании трябва спазват местните закони и разпоредби, когато работят в чужбина.

Не е ясно как китайският закон за контрол върху износа, приет през декември 2020 г,, може да се приложи към TikTok.

Различните видове износ се управляват от различни правителствени организации, „всяка от които има отделна регулаторна система“, коментира Търговската камара на ЕС в Китай в последния си документ с позиция по темата. Той призова за по-голяма яснота относно ролите на различните органи, участващи в прилагането на закона за контрол на износа.

Какво следва за TikTok?

САЩ и Китай все повече се позовават на националната сигурност като причина за налагане на контрол върху технологиите.

„Ако трябва да съм честен, наистина има рискове за националната сигурност, свързани с TikTok, а това е една от причините, поради които забраната на приложението на правителствени и военни телефони има смисъл“, коментира Глен Герстел, старши съветник в Центъра за стратегически и международни изследвания. Герстел е бил главен съветник в Агенцията за национална сигурност от 2015 г. до 2020 г.

„Що се отнася до повечето хора, не виждам стратегическата стойност в това Китай да разбере какви са танцовите движения на тийнейджър в Минеаполис. Така че цялостна обществена забрана няма смисъл за мен“, коментира той.

TikTok има над 150 млн. потребители в САЩ, или около половината от населението на страната.

Не е ясно дали САЩ в крайна сметка ще принудят ByteDance да продаде TikTok или ще забрани използването на приложението в страната. Изключително популярната услуга вече е забранена за ползване на устройства на федералното правителство.

„Предвиждаме период от 3-6 месеца, в който ByteDance и TikTok да подготвят продажба на американски технологичен играч, а отделянето, което е по-малко вероятно и изключително трудно за осъществяване“, коментира анализаторът от Wedbush Securities Дан Айвс.

„Ако ByteDance се съпротивлява срещу тази принудителна продажба, TikTok вероятно ще бъде забранен в САЩ до края на 2023 г.“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:31 | 26.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 6 rate down comment 1
Damian12
преди 1 година
Просто да ги забранят и да си го ползват в Китай, Русия и Беларус
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още