IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ръстът на приходите на „А1 България“ отново се ускорява

Печалбата преди данъци също расте силно с над 14% на годишна база

15:31 | 13.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Изглед от главния офис на компанията в София. <em>Снимка: А1 България</em></p>

Изглед от главния офис на компанията в София. Снимка: А1 България

След като през последното тримесечие ръстът на приходите на най-големия в България мобилен оператор „А1 България“ се забави за пореден път, второто тримесечие бележи положителен обрат в тренда.

„А1 България“ продължава стабилното си развитие и отчита ръст на всички основни показатели и през втората четвърт на 2022 година, като приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 12,5% до 121,5 млн. евро спрямо същия период за 2021 г., а общите приходи растат с 4,3% (3,7% ръст през предишното тримесечие) и достигат 151,3 млн. евро.

Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 63,3 млн. евро, регистрирайки ръст от 14,2% на годишна база (отново ускорение спрямо ръста от 6,7% през предходното тримесечие).

Увеличението на приходите от услуги се дължи на продължаващата позитивна тенденция в мобилния и фиксирания сегмент и ICT бизнес услугите, където се наблюдава увеличено търсене на IT и IoT услуги и решения за киберсигурност. A1 вече е сред водещите системни интегратори в страната и през май обяви придобиването на една от най-големите български IT компании – СТЕМО.

През втората четвърт на годината А1 продължи да развива своята 5G ULTRA мрежа, в която са направени значителни инвестиции в посока увеличаване на покритието, което беше удвоено като брой населени места и 5G мрежата на А1 вече обхваща над 190 града и курорта. 

Това допринесе за добрите резултати в мобилния сегмент на компанията, където се отчита по-високо търсене на неограничените мобилни планове Unlimited и дигитални услуги. През второто тримесечие на годината А1 направи общуването в роуминг значително по-достъпно, като намали своите тарифи с до 96% за страните от Западните Балкани и Турция и предложи специални условия за Великобритания. Като резултат приходите от мобилни услуги се увеличават с 10,3% през второто тримесечие на годишна база и достигат 79,3 млн. евро. Броят на клиентите също нараства с 1,4%. Финансови Финансови

Приходите от фиксирани услуги регистрират ръст от 16,8% и достигат 42,1 млн. лв. Общият брой фиксирани услуги се е увеличил с 4,4%, а най-много растат ТВ услугите с 6,1%. Основните причини за това са налагането на безкабелна интерактивна телевизия Xplore TV, която не се нуждае от монтаж и работи като приложение на смарт телевизорите, ексклузивното спортно съдържание на каналите на MAX Sport и високоскоростният домашен интернет.

Резултатите за целия концерн

На корпоративно ниво австрийският телеком е договорил индексация заради ускоряващата инфлация на двата си най-големи пазара – Австрия и България (от 1 април и 1 март съответно). Освен в двете страни, А1 е представена и в Беларус, където също е имало обвързани с инфлацията корекции на цените, както и в Северна Македония, Хърватия, Сърбия и Словения.

Общите приходи на компанията нарастват с 3,7% до 1,165 млрд. евро благодарение на ръста на приходите от услуги на всички пазари. Концернът отчита по-нататъшно възстановяване на трафика в роуминг и продължаване на темповете на растеж в бизнеса с решения и свързаност. Групова EBITDA преди преструктуриране се е увеличила с 6,3%, тъй като ръстът на приходите от услуги компенсира в по-голяма степен по-високите основни оперативни разходи. Компанията отчита и увеличаване на мобилната абонатна база (+4,3%).

За първите шест месеца компанията може да се похвали с ръст на свободния паричен поток от 23,6% на годишна база. Увеличението на EBITDA за шестте месеца е в размер на 7,6% до 888,5 млн. евро (826 млн. евро година по-рано).

Австрийският телеком потвърди и перспективите за 2022 г., като очаква близо 3% общ ръст на приходите. Очаква се общият ръст на приходите да бъде стимулиран от продължаващите стабилни тенденции в приходите от услуги на почти всички пазари благодарение на добрите резултати в бизнеса с мобилни устройства, както и с решения и свързаност. От концерна се застраховат с бележка за това, че продажбите на оборудване могат да бъдат повлияни от предизвикателствата по веригата за доставки. От компанията допускат и обезценяване с до 10% на беларуската рубла спрямо еврото. При неблагоприятен сценарий за развитие на рублата, равностойно на обезценяване в края на 2022 г. с около 27% спрямо курса към 30 юни 2022 г., това би могло да доведе до неутрални валутни ефекти върху общите приходи през 2022 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още