IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бобева: Проблемът с превозвачите още e в задънена улица

Турската и българската страна имат среща утре, информира вицепремиерът

13:06 | 12.02.14 г. 8
Бобева: Проблемът с превозвачите още e в задънена улица

Проблемът с българските превозвачи още не е намерил решение, стана ясно от думите на вицепремиера Даниела Бобева, която представи пред депутатите информация във връзка със ситуацията.

Бобева посочи, че в областта на автомобилния транспорт двустранните отношения са регламентирани от спогодба между България и Турция, подписана през 1977 г. Говорим за доста остаряла правна рамка на взаимоотношенията между двете страни в тази област, коментира тя.

Съгласно спогодбата компетентните органи определят годишен контингент от разрешителни. За последен път контингентът е договорен през 2012 г.

В случай, че и двете страни са съгласни с този контингент, той се смята за предварителен контингент, валиден и за следващата календарна година. По настояване на българската страна по време на двете заседания на смесената българо-турска комисия по международен автомобилен транспорт през септември 2013 г. в дневния ред беше включен въпросът за определяне на контингента от разрешителни за 2014 г. Тоест ние не се съгласихме с предвидения контингент през предходната година, поради което пожелахме да има среща на двустранна основа, посочи вицепремиерът.

За съжаление и двете срещи приключиха без да бъдат подписани протоколи, без да бъде определен контингентът за разрешителни за 2014 г. , каза Даниела Бобева.

Тя посочи, че през ноември 2013 г. българската страна отново е поставила въпроса за провеждане на среща във възможно най-кратък срок, на която да бъде определен броят на разрешителните за 2014 г.

По своя инициатива през ноември 2013 г. турската страна е изпратила част от разрешителните, договорени през 2012 г. Спазвайки принципа на реципрочност, българската страна е предоставила същото количество разрешителни. В знак на добронамереност на 20 януари 2014 г. българската страна е предоставила още 10 000 броя транзитни за нуждите на турските превозвачи. Турската страна информира, че при непредоставяне на половината от договореното през 2012 г. транзитни разрешителни до 30 януари едностранно ще обяви за невалидни предоставените разрешителни за българските превозвачи и че среща може да се проведе само ако българската страна й предостави тази бройка, половината от предвидените за 2012 г. разрешителни. На 30 януари турската страна обяви за невалидни предоставените разрешителни за българските превозвачи, като ответна мярка българската страна обяви за невалидни разрешителните за турските превозвачи, припомни Бобева.

Тя обяви, че се е срещнала с организациите на превозвачите, които настояват българската страна да не предоставя целия размер на разрешителните, докато турската не седне на масата на преговорите, за да се договорят квотите за 2014 г.

Двете организации на превозвачите – на турските и българските имат среща утре, на която се надяваме да бъдат постигнати някакви договорености, заключи тя.

Още новини за България четете в Dnes.bg

 

Коментар по темата от председателя на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България Огнян Донев, може да видите във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:19 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bulgaria On Air виж още

Коментари

8
rate up comment 2 rate down comment 0
deant
преди 10 години
Тоя Европейски съюз не ползва ли стоки от Турция? Или трафика за там е прехвърлен през Гърция? Тея от Брюксел им е май през оная работа когато стоките има как да стигнат до там? Няма ли да вземат отношение, нали са ни основни партньори и командващи? И нали сме тяхна "външна" граница?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
mitkooo
преди 10 години
shte si draifam kudeto si poiskam tova go niama v nikoq normalna durjava hora da stoqt 10 dni na granicata .....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 0
Веск
преди 10 години
Г-н mitkооо, защо не си намерите по-слабоумен сайт и не отидете да драйфате там?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 1
Веск
преди 10 години
Много ми се ще да не се одупвме на всеки и за всичко, но няма логика да не дадем на турците това, което преди са ползвали. Просто нещо не е договорено и уговорено на време- защо? А защо спогодбата е от 1977 като имаме огромна бюрокрация у нас е ясно - за да я има бюрокрацията. Не съм убеден, че ние сме прави. Интересно някой ще изясни ли и турската позиция, просто защото така е редно в белия свят. Да спрем камионите е икономическа санкция, ембарго - май нещо не ставаме за това, слабички сме и глупавички, както става ясно. Моля пишете на кирилица.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 2
toto
преди 10 години
От това което казва Бобева аз разбирам, че Българската страна не се е съгласила с бройката от предходни години с ясното съзнание че това може да блокира издаването на разрешителни, но след това 3 ТРИ месеца нищо не е направила!!! е това ако не е осиране.... пълно безхаберие и нулево разбиране за ефекта то тяхното лентяйство! И чак като блокираха границата реших ада си размърдат дебелите ***! Ми то трябва понякога и да се работи, не само рушвети да прибираме...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 2
mitkooo
преди 10 години
ne se pritesnqvai dostatu4no sum gramoten po tova 4e pisha na kirilica li razbirash koi kolko e gramoten ? buhal
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 2
aldy
преди 10 години
Като те гледам колко си грамотен, вероятно и светогледът ти е с Дъ-то нагоре.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 4
mitkooo
преди 10 години
kuv premier e toq *** we ? ? ? si4kite ministri nestavat za nishto .....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още