Европейският съюз подготвя мерки за контрол на цените на новия пазар на въглеродни емисии в отговор на опасенията на правителствата, че програмата за намаляване на емисиите може да доведе до увеличаване на сметките за гориво. Това става ясно от писмо на еврокомисаря по климата, видяно от Ройтерс.
Политиката е насочена към налагане на цена от 2027 г. на емисиите, причиняващи затопляне на планетата, които се произвеждат от горива за отопление и транспорт, с цел да се насърчи преминаването към електрически автомобили и по-чисти системи за отопление на домовете. Приходите от схемата ще бъдат използвани за подпомагане на хората при плащането на сметки, субсидиране на електромобили и енергоспестяващи ремонти на домовете.
Но някои правителства се опасяват, че мярката ще предизвика съпротивата на гражданите срещу политиките за борба с изменението на климата, ако възприемат, че те повишават сметките им. Група от 19 страни, включително Чехия, Франция и Германия, поискаха от Брюксел тази година да въведе по-строг ценови контрол, за да се справи с този проблем.
„Разбирам опасенията относно несигурността за бъдещите ценови нива и ценовата волатилност в ETS2 (предстоящия пазар на въглеродни емисии) и до голяма степен ги споделям“, заяви еврокомисарят по въпросите на климата, нулевите нетни емисии и чистия растеж Вопке Хукстра в писмо в отговор на исканията.
Новият пазар на въглеродни емисии в ЕС е проектиран така, че ако цената на въглеродния диоксид достигне 45 евро, на пазара ще бъдат пуснати допълнителни разрешителни за въглероден диоксид, за да се укротят цените.
Предложение за удвояване на броя на издадените разрешителни
Хукстра заяви, че Комисията ще предложи удвояване на броя на разрешителните, издадени в този сценарий, за да достигнат потенциално до 80 млн. годишно през 2027, 2028 и 2029 г.
„Това ще отговори по-решително на проблема с неоправданите ценови повишения и ще подобри доверието в пазара, което е от ключово значение за планирането на инвестициите в декарбонизация“, се казва в писмото от 21 октомври.
Комисията ще предложи също да се стартират по-рано, през 2026 г., търгове за разрешителни за емисии на въглероден диоксид, за да се предоставят на правителствата средства за инвестиции, които да помогнат на хората да преминат към по-чисти технологии.
Чешкият премиер Петър Фиала приветства плановете в сряда, но заяви, че иска Брюксел да стигне по-далеч и да отложи стартирането на пазара на въглеродни емисии.
Лидерите на страните от ЕС ще обсъдят новата климатична цел на блока за 2040 г. на срещата на върха днес, като ще се съсредоточат върху това какви средства или политики са необходими, за да се гарантира, че предприятията и гражданите могат да постигнат целта.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото
преди 1 месец Хахаха, цялата измама с въглеродни квоти е на път да се сгромоляса.1. САЩ блокираха въвеждането на глобален въглероден данък за морските превози.2. Конкуренцията от САЩ и Китай, които нищо не спазват е смазваща. ЕС от експортна икономика губи световни пазари с невиждана скорост.3. Въвеждането на въглеродни квоти по границите на ЕС ще доведе до дефицити и невиждана инфлация.4. ЕС не може да си достави горива на нормални цени, което обрича всички на фалит.5. Парите за глупости свършиха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Едно време с радост четях статиите в сайта, а сега се замислям не е ли по-добре да си пазя психо здравето отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец "цените на новия пазар на въглеродни емисии"... "търгове за разрешителни за емисии на въглероден диоксид"... "новата климатична цел"... "разрешителни за въглероден диоксид"... "еврокомисарят по въпросите на климата" ЧЕСТИТА ТОТАЛНА ИДИОКРАЦИЯ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар