IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Д. Дилчев: До четири месеца ще има промени в тарифната политика на ЦГМ

Месечните карти за една линия нямат икономическа логика, съобщи изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност

23:07 | 12.01.23 г. 2

Най-големият дял от пътувания в столичния градски транспорт е с дългосрочни карти, а по-голямата част от потребителите, които пътуват инцидентно, се справят без проблеми с новите билети и валидацията им. Центърът за градска мобилност ще следи резултатите от новата тарифна политика, валидации, продажби, а след експертен анализ на данните до четири месеца ще се реши дали са нужни и какви промени да бъдат въведени. Това съобщи в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Димитър Дилчев, изпълнителен директор на ЦГМ.

„Ръстът при продажбите на различните превозни документи показва, че новата тарифна политика и кампанията на Центъра за градска мобилност и Столична община постигат своите цели. ЦГМ отчита над 50% ръст на продажбите на годишни карти за септември-ноември 2022 г. в сравнение със същия период през 2021 г. Идеята беше да убедим и дадем възможност на потребителите да купуват удобно и бързо дългосрочни превозни документи“, посочи той.

Според Дилчев, когато липсват данни за валидации, ЦГМ до голяма степен остава "сляп", защото няма информация как пътуват столичани, и по думите му не може да се направи оптимизация на системата по разписанията и промяна на маршрутите.

Директорът на ЦГМ смята, че по-удобното закупуване на билети и карти по естествен начин ще намали броя на нередовните пътници. Той потвърди, че разплащането и пътуването с банкови карти през последната година бележи ръст и става предпочитан способ при инцидентните пътувания. "Над 1 милион са пътуванията, регистрирани по този начин през декември, а от началото на 2023 г. са повече от 500 хиляди", отчете Дилчев.

На въпрос за причината за отпадането на месечните карти за една линия, директорът на ЦГМ каза, че въпреки субсидираната цена на градския транспорт, подобни карти нямат икономическа логика. "Услугата, която предлагаме в София, като обем е несравнимо по-голяма от други градове в България, а цените на превозните документи са в някои случаи в пъти по-ниски в столицата", коментира той.

Дилчев напомни, че цените на някои от превозните документи не са променяни от години и се надява политическите решения оттук нататък в Столичния общински съвет да бъдат добре обмислени и да „не бъдат подчинени на политически вълнения“.

Какви са ползите и рисковете от новите правила в мащабната реформа в градския транспорт на столицата? Защо се въвеждат нови пластики в наземния транспорт? Ще има ли решение на Столичен общински съвет картите да влязат в телефоните на потребителите през различните канали за продажба? Какви са ефектите и дефектите при дигитализацията на превозните документи? По кои линии има и най-малко нередовни пътници?

Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:07 | 12.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
Пишман Investor
преди 1 година
До: Един Българин+100
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 1
Един Българин
преди 1 година
"цените на превозните документи са в някои случаи в пъти по-ниски в столицата" -- КЪДЕ и в КОИ случаи? Дайте примери, защото друг по-скъп градски транспорт у нас не съществува в никой град и в никой случай! Идеята на градския транспорт е да накара хората да слязат от колите, а не да ги качи. Какъв е смисъла с билет от 1,60 или 2,20? По-удобно (но не и по-екологично) е с кола. От както билетът надхвърли 1 лев не виждам икономически смисъл да го ползвам и съответно от мен само губите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още