„Ръстът при продажбите на различните превозни документи показва, че новата тарифна политика и кампанията на Центъра за градска мобилност и Столична община постигат своите цели. ЦГМ отчита над 50% ръст на продажбите на годишни карти за септември-ноември 2022 г. в сравнение със същия период през 2021 г. Идеята беше да убедим и дадем възможност на потребителите да купуват удобно и бързо дългосрочни превозни документи“, посочи той.
Според Дилчев, когато липсват данни за валидации, ЦГМ до голяма степен остава "сляп", защото няма информация как пътуват столичани, и по думите му не може да се направи оптимизация на системата по разписанията и промяна на маршрутите.
Директорът на ЦГМ смята, че по-удобното закупуване на билети и карти по естествен начин ще намали броя на нередовните пътници. Той потвърди, че разплащането и пътуването с банкови карти през последната година бележи ръст и става предпочитан способ при инцидентните пътувания. "Над 1 милион са пътуванията, регистрирани по този начин през декември, а от началото на 2023 г. са повече от 500 хиляди", отчете Дилчев.
На въпрос за причината за отпадането на месечните карти за една линия, директорът на ЦГМ каза, че въпреки субсидираната цена на градския транспорт, подобни карти нямат икономическа логика. "Услугата, която предлагаме в София, като обем е несравнимо по-голяма от други градове в България, а цените на превозните документи са в някои случаи в пъти по-ниски в столицата", коментира той.
Дилчев напомни, че цените на някои от превозните документи не са променяни от години и се надява политическите решения оттук нататък в Столичния общински съвет да бъдат добре обмислени и да „не бъдат подчинени на политически вълнения“.
Какви са ползите и рисковете от новите правила в мащабната реформа в градския транспорт на столицата? Защо се въвеждат нови пластики в наземния транспорт? Ще има ли решение на Столичен общински съвет картите да влязат в телефоните на потребителите през различните канали за продажба? Какви са ефектите и дефектите при дигитализацията на превозните документи? По кои линии има и най-малко нередовни пътници?
Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 2 години До: Един Българин+100 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "цените на превозните документи са в някои случаи в пъти по-ниски в столицата" -- КЪДЕ и в КОИ случаи? Дайте примери, защото друг по-скъп градски транспорт у нас не съществува в никой град и в никой случай! Идеята на градския транспорт е да накара хората да слязат от колите, а не да ги качи. Какъв е смисъла с билет от 1,60 или 2,20? По-удобно (но не и по-екологично) е с кола. От както билетът надхвърли 1 лев не виждам икономически смисъл да го ползвам и съответно от мен само губите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар