Модернизацията на транспорта в България изостава спрямо развитията в световен мащаб. По скорост на строеж на автомагистрали сме на около стотната позиция. По по-малко от 5 километра автомагистрали успяваме да построим за година. В бъдеще публично-частното партньорство е добра алтернатива да се строи по-бързо и по-качествено. Това каза д-р Веселин Грозданов, преподавател във висше транспортно училище "Тодор Каблешков", в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Състоянието на автомагистралите в България
Магистрала „Хемус“ вече се строи 40 години. Участъкът през Искърското дефиле е завършен, но е в много тежко състояние и е постоянно в ремонт. Като цяло качеството на пътната настилка навсякъде е много лошо.
„Построили сме някакви пътища, но качеството им е незадоволително. В бъдеще публично-частното партньорство е добра алтернатива да се строи по-бързо и по-качествено, но това ще повиши цените на винетките. Такива концесии се дават за 35 години, за да бъдат рентабилни“, отбеляза гостът.
Възможно решение: публично-частни партньорствa
Д-р Грозданов поясни, че ако едно партньорство работи добре в Германия или Австрия, не можем да смятаме, че този пример автоматично ще се пренесе в България. „Страната има нужда от промяна в законодателство и строги наказания за корупция. Иначе рискуваме компаниите, които идват в България, да работят по съществуващия порочен модел“, коментира той.
„Едва след като приключи войната в Украйна ще можем да преценим какви са възможностите за бизнес и какви товари могат да преминат“, коментира гостът.
Според него не е достатъчно да се радваме, че строим пътища, от които да събираме пътни такси. Важно е да създадем бизнес, който може да търгува със страните от Източна и Северна Европа. Трансевропейската транспортна мрежа се разраства непрекъснато и целта е постепенно да интегрират Украйна и Беларус.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 2 месеца В Гърция като са на концесии, да не би да не им се ронят магистралите? Тази след Кулата е тясна и на дупки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар