IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите от продажби на JD.com са нараснали само със 7%

Covid-19 продължава да тегне над китайската онлайн търговия

16:36 | 09.03.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският гигант в онлайн търговията JD.com отчете едва 7% ръст на тримесечните си приходи, което се оказа малко под очакванията на анализаторите, след като разходите на китайските онлайн потребители останаха волатилни по време на икономическия спад, пише Bloomberg.

Този темп на растеж е значително по-слаб спрямо 23-те процента скок година по-рано. Компанията, която е конкурент на Alibaba Group Holding, се бори със влошените потребителски настроения, откакто втората по големина икономика в света се огъна под тежестта на строгите мерки на Пекин за овладяване на Covid-19. Цената на акциите на JD.com се понижи с повече от 3% преди началото на борсовата сесия в Ню Йорк.

Вторият по големина китайски онлайн търговец на дребно отчете 295,4 млрд. юана (42,4 млрд. долара) приходи от продажби за периода от октомври до декември, което се оказа малко под средната прогноза на анализаторите за 295,5 млрд. юана. JD, която днес обяви, че ще раздаде 1 млрд. долара дивидент на акционерите, също така отчете 3 млрд. юана нетна печалба спрямо прогноза за 2,9 млрд. юана.

Китайският внос и износ продължиха да спадат през първите два месеца на 2023 г., което хвърли сянка върху прогнозата за постепенното възстановяване на икономиката след годините на Covid-19. Икономисти очакват потреблението да бъде основен двигател на растежа на брутния вътрешен продукт тази година, но данните показаха забавяне на урбанизацията и ръст на неравенството през 2022 г. – две тенденции, които могат да забавят личните разходи. Alibaba отчете едва 2,1% ръст на тримесечните си приходи за последните три месеца на 2022 г., което подчертава икономическата несигурност, която се задържа дори и след като през декември Китай вдигна рестрикциите, наложени заради пандемията.

Подобно на Alibaba и Tencent Holdings, JD е изправена пред засилваща се конкуренция от нови играчи като PDD Holdings и ByteDance и балансира затегнатия контрол на разходите с целеви мерки за увеличаване на пазарния ѝ дял. JD затваря сайтовете си за пазаруване в Индонезия и Тайланд, докато пуска програма за отстъпки за 10 млрд. юана (1,4 млрд. долара) на вътрешния си пазар, което предизвика притеснения за нова вълна от конкуренция на китайския пазар на онлайн търговия.

Освен това компанията е водещ играч, заедно с Alibaba, в логистиката. Тя обяви, че е продала акции от клас B от звеното си за услуги, свързани с веригата на доставките, JD Industrials на група от необявени инвеститори.

„Въпреки че 2022 г. донесе много предизвикателства за JD.com и Китай като цяло, ние генерирахме стабилни опертивни резултати и за първи път надхвърлихме 1 трлн. юана годишни приходи“, коментира главният изпълнителен директор Сю Лей. „Гледайки напред, към постоянно развиващите се възможности и предизвикателства, оставаме фокусирани върху свиването на разходите, увеличаването на ефективността и постоянното подобряване на потребителското изживяване“.

JD изостава спрямо китайските си интернет конкуренти тази година. Графика: Bloomberg L.P. JD изостава спрямо китайските си интернет конкуренти тази година. Графика: Bloomberg L.P.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:37 | 09.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още