„Много от тези страни наистина не могат да прекъснат определени видове търговия с Русия, особено онези държави, които или граничат с Русия, като Грузия, например..., както и страните в Централна Азия, които поддържат значителен търговски баланс с Руската федерация“, коментира Бендет.
Правителствата на Грузия, Армения и Киргизстан не са отговорили на запитването на CNBC за коментар относно засилването на търговията.
Проблемите със санкциите
Нарастващите търговски потоци доведоха до призиви от страна на западните съюзници - или да привлекат повече държави, които да наложат ограничения, или да наложат вторични санкции на определени субекти, действащи в тези страни - така че да задушат военната сила на Русия.
През юни 2023 г. Европейският съюз прие нов пакет от санкции, който включва инструмент против заобикаляне на мерките за ограничаване на „продажбата, доставката, трансфера или износа“ на определени санкционирани стоки и технологии за определени трети страни, действащи като посредници за Русия.
Пакетът също така добави 87 нови компании в страни, включително Китай, Обединените арабски емирства и Армения, към списъка на онези, които пряко подкрепят руската армия. Освен това ограничи износа на 15 технологични продукта, открити в руско военно оборудване в Украйна.
„Ние не санкционираме самите страни. Това, което правим, е да попречим на вече санкциониран продукт, който не трябва да достига до Русия, да достигне Русия през трета страна“, казва говорителят на ЕС Даниел Фери.
Някои обаче са скептични дали мерките стигат достатъчно далеч, особено когато става въпрос за големи световни търговски партньори.
″[Санкциите] може да работят срещу, да кажем, Армения или Грузия, които не са големи търговски партньори на Европейския съюз или на Съединените щати. Когато става дума например за Китай или Турция, това е много малко вероятен сценарий“, казва Юрченко от Съвета за икономическа сигурност на Украйна.
Други казват, че отговорността в крайна сметка се носи от компаниите, които трябва да направят повече, за да следят веригите си за доставки и да избегнат попадането на стоките си в неподходящи ръце.
„Самите компании трябва да имат инфраструктурата, за да могат да го проследяват и да спазват експортния контрол“, казва Рибакова.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 2 години На едните чипове, на другите танкове важното е да се печели. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "Други казват, че отговорността в крайна сметка се носи от компаниите," :))))) и тук разбираме защо на руснака няма да му свършат ракетите, разширява производствените мощнисти на "ZALA", и строи мощности за производство на местна земя на "Геран/Шахед" ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар