IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Градовете изпреварват правителствата в борбата срещу климатичните промени

Ако Доналд Тръмп занижи стандартите за чистия въздух, за електроцентралите или автомобилите, върху градовете ще падне големият товар да компенсират

17:22 | 15.03.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Министерството на транспорта "си влачи краката", настоявайки за големи, нови пътни знаци, които да обясняват различните цени, и за модифициране на компютърната система за регистрация на преминаващите автомобили, посочи тя.

Норвежкият министър на транспорта Кетил Сулвик-Улсен, от Партия на прогреса, посочи, че министерството оказва съдействие. А Берг привежда несъстоятелни доводи, отбеляза той.

При все това министерството разпорежда в писмо от 4 ноември, с което Ройтерс разполага, норвежката агенция за пътна администрация да проектира национална компютърна система за пътните еко такси, а не само за Осло, който е единственият град, пожелал системата.

В писмото се отбелязва, че допълнителната работа ще забави проекта с три месеца до октомври 2017 година.

Това е удобно за Партията на прогреса, посочва правителствен представител, тъй като парламентарните избори трябва да бъда проведени през септември и партията няма да бъде свързвана с непопулярната такса. Освен това градът се бави с предаването на подробни планове.

Автобуси срещу влакове

И в други части на света градовете се натъкват на пречки в усилията си да постигат собствените си цели за намаляване на въглеродните емисии, които често надхвърлят правителствените цели, определени от Парижкото споразумение.

Австралийският град Сидни е в спор с националното правителство в Камбера, тъй като иска да генерира повече енергия на местно равнище и да не плаща високи такси за използването на националната мрежа, посочва кметицата Клоувър Мур.

Сега Сидни е местен генератор на енергия чрез инициативите си за слънчева енергия, но трябва да плаща същите такси като "отдалечена въглищна или газова централа, която изнася енергията си на стотици километри," допълни тя.

Правителствената австралийска комисия за енергийния пазар обяви през декември, че планът на Сидни за "кредити за местната мрежа за производство на електроенергия" ще бъде прекалено скъп. Комисията посочва сума от 233 милиона австралийски долара (176,12 милиона долара) допълнителни разходи за потребителите до 2050 година.

Мур отхвърли твърденията, заявявайки, че кредитите биха означавали една по-справедлива система като цяло.

Кметът на Копенгахен Франк Йенсен каза, че колегите му "в градовете по света настояват за повече закони (...) за да станат градовете ни по-зелени."

Той се оплака, че цените, плащани на правителството за електроенергията от националната мрежа, използвана от "зелените" автобуси в Дания, които често са под шапката на градската управа, са прекалено високи в сравнение с цените за влаковете, които са управлявани от правителството в националната мрежа.

Факторът Тръмп

Вероятно най-поразяващо е разминаването между правителство и градовете в САЩ.

Американският президент Доналд Тръмп отхвърли научните заключения, че промените на климата са дело на човека и заяви в предизборната си кампания, че ще отмени Парижкото споразумение в полза на местния добив на изкопаеми горива. Плановете на Тръмп обаче не са ясни - президентът заяви след това, че е "непредубеден" за Париж.

В четвъртък Скот Пруит, новият ръководител на американската Агенцията за опазване на околната среда, посочи, че не е убеден, че въглеродният диоксид, който е резултат на човешката дейност, е основната причини за климатичните промени - заключение, широко прието от учените.

Ако Тръмп занижи стандартите за чистия въздух, за електроцентралите или автомобилите, върху градовете ще падне големият товар да компенсират, за да бъдат постигнати целите, каза Ейми Петри от службата за устойчивост в тексаския град Остин.

Това ще затрудни Остин да постигне целите си за намаляване на емисиите до 2020 година, посочи тя. Въпреки това кметовете на 12 големи американски града, включително Остин, Лос Анджелис, Чикаго и Бостън, потвърдиха тази седмица ангажиментите си към Парижкото споразумение.

БТА

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:15 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още