Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Apple отвори нова глава в битката си с Facebook

Обявеното от компанията на Тим Кук тази седмица определено не се харесва на Марк Зукърбърг

Apple отвори нова глава в битката си с Facebook

Снимка: Daniel Acker/Bloomberg

От тази есен продължаващата десетилетие битка между Apple и Facebook ще отвори нова глава. А в тази част от историята Apple ще посегне към територията на Facebook по начин, по който никога преди не е правила, пише CNBC.

В понеделник Apple представи няколко нови социални функции за iPhone и iPad с пускането на iOS 15 тази есен.

Скоро потребителите на iPhone най-сетне ще могат да провеждат видео разговори по FaceTime с потребители на Android и Windows. Те ще имат възможност да използват нова функция, наречена SharePlay, която позволява да водите разговор във FaceTime и да стриймвате филм, да слушате музика или да споделяте екрана си с вашите контакти. IMessage също получава нововъведения. Те улесняват споделянето на уеб линкове, снимки, песни в Apple Music и статии от Apple News с контактите.

Още по темата

Накратко Apple полага основите за пакет от социални функции, целящи да позволяват на хората да правят много от нещата, които обичайно правят в Instagram или Facebook, но сега с по-голям фокус върху неприкосновеността.

Това напълно подлудява главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг.

Той вече е споделял, че смята Apple за основния конкурент на компанията си, до голяма степен заради приложения като FaceTime и iMessage, които идват предварително инсталирани на повече от 1 млрд. устройства на Apple, ползвани по света.

Освен това в края на миналата Facebook започна анти-Apple пиар и рекламна кампания заради новите функции на iOS, които ограничават начина, по който компании като Facebook могат да използват личните данни на потребителите, за да изпращат таргетирани реклами. (Facebook генерира повечето си средства от реклама и се нуждае от таргетирани данни, така че рекламите ѝ да са ефективни).

Неслучайно часове преди конференцията на Apple вчера Зукърбърг нападна 30-процентната комисиона, която Apple събира от много разработчици на приложения за iPhone.

Новите функции на iOS 15 ще се появят много преди Зукърбърг да изпълни плановете за неприкосновеността във Facebook, които той обяви преди повече от две години. Според Зукърбърг ще има два вида социално споделяне в интернет в бъдеще: лична комуникация, като чатовете в WhatsApp и Messenger, и публична комуникация, като публикациите в Instagram и Facebook.

Обявеното от Apple в понеделник доказва, че хората не се нуждаят от Facebook за много неща, които правят в него. Защо да влезете във Facebook или Instagram и да дадете личните си данни, когато можете лесно да споделяте снимки, съобщения и видеа в iOS 15?

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Дигитална дипломация: ЕС разкрива представителство в Силициевата долина