Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Google vs Facebook: Битката за Индия

Очаква се компанията на Марк Зукърбърг да генерира годишна печалба в размер на 980 млн. долара от дейността си на индийския пазар

Google vs Facebook: Битката за Индия

Цезар Сенгупта, генерален финансов мениджър на Google за Индия, Снимка: Ройтерс

Американският технологичен гигант Google продължава да държи съвсем малка преднина пред своя конкурент Facebook в надпреварата за дигиталния пазар на Индия, въпреки че продуктите на Alphabet присъстват в страната много преди социалната платформа да навлезе, предава Ройтерс.

Успехът на Facebook разтърси водената от родения в Индия главен изпълнителен директор Сундар Пичай Alphabet, като някой източници посочват възможността разработчикът на най-популярната социална платформа в света да генерира годишна печалба в размер на 980 млн долара от дейността си на индийския пазар.

Печалбата на Google в страната за 2017 г. възлиза на 1 млрд. долара. 

Още по темата

Сега Alphabet отвръща на удара с по-добри инструменти за рекламни покупки и повече локализирани услуги.  Oбновената стратегия отразява инициативите, които успяха да накарат индийските потребители да се насочат към услугите на Google.

Битката за Индия отразява огромното предизвикателство за Alphabet на развиващите се пазари по света, където води ожесточена битка с конкурентите си. Тези пазари имат решаващо значение за дългосрочния растеж на фирмата, като много потребители от тези страни гравитират около Facebook и нейните услуги Instagram и WhatsApp, за сметка на използването на търсачката на Google и видео платформата YouTube.

„Facebook е много по-лесна за използване платформа, въпреки че за момента не разполага с характеристики, насочени специално към индийските рекламодатели“, смята Викас Чавла, ръководител на малка индийска агенция за рекламни покупки.

Рекламите във Facebook, сравнени с тези на Google или YouTube, могат лесно да превъзмогнат езиковите бариери, залагайки предимно на визуалните елементи, смята Нараян Мурти Иватури, вицепрезидент на сингапурската компания FreakOut Pte Ltd.

Фокусирането на компаниите върху по-младите потребители и населението в по-малките населени места помага на  Facebook и се случва сравнително лесно чрез нейното приложение Instagram, добави Иватури.

През 2017 г. двете технологични компании заемаха общо 68% от дигиталния пазар на южноазиатската страна, а тенденцията през настоящата година е Facebook да се изравни с Google, като е възможно да поведе в надпреварата.

Дори служителите на Google, които работят в главния индийски офис на фирмата в Бенгалуру, признават, че използват услугите на Facebook.

„Индия е най-важният пазар за инициативата „Следващите милиард потребители“, смята Цезар Сенгупта, който отговаря за годишното събитие „Google for India” в Ню Делхи, състояло се през изминалата седмица.

Малко след като Сундар Пичай пое ръководния пост в Alphabet преди три години, той очерта една нова стратегия за пазари като Индия например: повече услуги, съобразени с местното население; повече реклама по радиото, билбордовете и телевизията; повече местен персонал и инвестиции в стартъп компании.

Работната сила на Google в страната се е увеличила над два пъти, което е значително повече от присъствието на Facebook по отношение на служителите.

Alphabet работи и върху улесняването при използването на своите продукти с цел по-пълноценно достигане до индийските потребители.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Да вкараме тока в склада