Партньорството на Volkswagen Group с доставчици на зарядна инфраструктура за електромобили би трябвало да помогне на германската автомобилна група да увеличи петкратно броя на бързите зарядни станции в Европа до общо 18 хил. през тази година, пише Automotive News Europe.
Автомобилните концерни се надпреварват да решат проблема със зареждането, който засяга прехода към електрическа мобилност. Разширяването на европейската мрежа от зарядни станции изостава от нарастващите продажби на електромобили.
Регистрациите на изцяло електрически превозни средства се увеличават с 124% до 483 304 броя през първото полугодие, според данни за 18 държави от Западна Европа, събрани от базирания в Берлин анализатор на пазара на електромобили Матиас Шмид.
„Нуждаем се от повече обществени зарядни станции, не на последно място, защото те са от решаващо значение за постигането на по-строгите цели за намаляване на емисиите на въглероден диоксид, които са част от пакета на Европейската комисия (ЕК) „Адаптиране към 55“, коментира Андреас Ауман, вицепрезидент по управление на продуктите в BMW Group. "Това е изключително сложна задача, която трябва да бъде решена съвместно от политици, енергийни компании, производители на автомобили и други важни участници - накратко, от обществото", добавя той.
електромобили
Според него в идеалния сценарий мрежата от обществени зарядни станции трябва да бъде отворена за всички, какъвто е случаят с европейския доставчик, управляван съвместно от BMW, Volkswagen и Ford Motor от 2017 г. насам - Ionity.
„От самото начало (Ionity) беше отворена за шофьорите на електромобили от всички марки“, посочва Ауман.
Но скорошното пътуване с електромобил на главния изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс, от Германия до Италия, представи доставчика в негативна светлина.
Опасенията относно зарядната инфраструктура оказват влияние върху решението на потребителите за покупка на електромобили, смята Ауман. Подобно решение зависи от това дали има достатъчно на брой и удобни зарядни станции, както и колко време отнема самото зареждане на батерията.
„Достъпът до зарядните станции остава проблем. Преди обсъждахме необходимостта от по-нататъшно разширение на зарядната инфраструктура“, посочва Ауман. "Водачите на електромобили обаче подчертават няколко предимства на зареждането: много е удобно, когато се извършва у дома или на работа", добавя той.
Елке Теме, ръководител на отдела за зарядни станции и енергетиката във Volkswagen Group Components, заяви, че зареждането все още е ключов въпрос за глобалния успех на електрическата мобилност, като липсата на опции за зареждане остава основна пречка от гледна точка на клиента.
„Ето защо ние инвестираме масово в разширяването на зарядната инфраструктура“, изтъква тя.
Теме подчерта партньорствата на VW Group с Ionity, ENEL, Iberdrola и BP, което ще позволи на германския концерн да утрои броя на бързите зарядни станции в Европа до 18 000.
„Освен това ще инсталираме 17 000 бързи зарядни станции в Китай чрез CAMS, а в САЩ Electrify America ще инсталира 3500 бързи зарядни устройства до края на 2021 г.“, изтъква още тя.
Що се отнася до разходите, Ауман посочва решение, създадено от автомобилния производител за собствениците на автомобили BMW и Mini.
„В нашата така наречена „активна“ тарифа те зареждат своите електромобили на атрактивна фиксирана цена в една от най-големите обществени зарядни мрежи в Европа“, изтъква той. "В допълнение, общите разходи за притежание на електромобил обикновено са по-ниски в сравнение с тези при автомобил с двигател с вътрешно горене. Нашият опит показва, че след като клиентите ни се сдобият с първия си електромобил, те не искат да се връщат към конвенционалните коли", посочва Ауман.
Ауман вижда три основни места, където шофьорите на електромобили презареждат: у дома, на работа и на обществени места.
"Тези варианти се допълват взаимно. По този начин тяхното прилагане трябва да се извършва с еднакви темпове", споделя той. „Понастоящем увеличението на електрическите превозни средства трябва да бъде покрито най-вече с увеличаване на зарядните устройства у дома и на работното място, тъй като изграждането на обществено достъпна инфраструктура изостава“, добавя Ауман.
По отношение на разширяването на обществената мрежа той вижда здравословната комбинация от станции за нормално, бързо и свръхбързо зареждане като решаваща не само за основните пътни артерии, но и за пътищата в градските райони.


Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЦСКА 1948 официално обяви звездата на Спартак
Варненецът Иван Иванов бе обявен за световен шампион в тениса
БАБХ установи завишено количество неорганичен арсен в детски каши
ГДБОП предупреждава за нова измама с автомобили
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Отстъплението на САЩ и Европа от електромобилите дава предимство на Китай
Великобритания се връща в „Еразъм“, Стармър търси по-близки отношения с ЕС
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Сузи Уайлс за Vanity Fair: Сравни Тръмп с баща си алкохолик, Ванс е теоретик на конспирациите
Кайли Дженър и Тимъти Шаламе се показаха заедно в Instagram?
Муцунски: Скопие усеща липса на добра воля от страна на София
Великобритания ще се присъедини отново към програмата "Еразъм"
Мисията на Путин да дерайлира Украйна - влак по влак
преди 4 години айде бе мурзилажа и великия инвеститор... няма ли да злобеете, че кви електрички при тоаа скъп ток ! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар