IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Сложните борсови еквилибристики на Volkswagen

От Bloomberg Intellingece дават прогнозна пазарна оценка на Lamborghini от 9,5 млрд. евро, анализаторите предвиждат смело корпоративно преструктуриране

14:31 | 15.10.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Спекулациите, че Volkswagen обмисля да отдели Lamborghini, за да я пусне на борсата, представляват крайъгълен камък в амбициите за  удвояване на пазарната капитализация на конгломерата. От Bloomberg Intellingece дават прогнозна пазарна оценка на Lamborghini от 9,5 млрд. евро. 

Ако Volkswagen обмисля отделяне на Lamborghini, това би било средство за отключване на акционерната стойност в структурата на индустриалния конгломерат. VW изнемогва на ниски пазарни коефициенти, управлявайки пазарна капитализация от 71 милиарда евро спрямо пика от 126 милиарда евро преди Дизелгейт през март 2015 година.

Lamborghini вече е отделен субект и неговият принос за продажби и марж ще бъдат догонени от Ferrari, което оправдава стойност от 9,5 милиарда евро, показва анализ на Bloomberg Intellingece. Анализаторите смята, че подобен ход може да бъде стъпка към по-смело корпоративно преструктуриране, включително IPO на Porsche на стойност 125 милиарда евро.

На 25 септември VW обяви оттеглянето на Стефано Доменикали, председател и главен изпълнителен директор на Lamborghini - ход, който до някаква степен наподобява този на Ferrari, чийто председател напусна месец преди компанията майка на Fiat да представи IPO-то си през октомври 2014 г.

Историята предполага, че търсенето на суперлуксозни спортни автомобили ще остане стабилно въпреки глобалната рецесия, свързана с Covid-19, като се вземат предвид акциите на Ferrari, които отчетоха 4-процентово поскъпване през 2020 г. Въпреки че многото поръчки на Ferrari отпреди кризата осигуряват комфорт, наскоро разширената моделна гама може да доведе до отказ на модели като Portofino и Roma.

Основният риск за ръста за 2020 г. се изразява в предлагането. Ferrari загуби седемседмично производство или около 2000 единици поради ограничителните мерки около пандемията и планира да компенсира половината от тази загуба през второто полугодие. Анализаторите прогнозират, че доставките през 2020 г. ще намалеят само с 6%. 

Целия анализ вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още