Основните европейски компании за товарни превози показват все по-голям интерес към тази услуга в България. По-голямото търсене на услугата показва, че тя е качествена и добра. Темповeте, с които се развива железопътният транспорт в Европа и в България, обаче са различни, като при нас нещата се случват по-бавно. Това заяви пред Bloomberg TV Bulgaria инж. Димитър Баев, директор "Бизнес развитие" в "Булмаркет груп" ЕАД.
Производителите на локомoтиви и вагони постоянно предлагат нови иновативни решения за по-голяма натoвареност и за увеличаване на обема за транспортни стоки, каза още гостът.
Баев обясни, че "Булмаркет груп" отчита ръст при превоза на суровини и е специализирана в доставката на горива, зърно, а през последните месеци и на всякакви видове товари, било то насипни или наливни, като основните им вериги на доставка са между пристанищата и крайния потребител.
В коментар за китайските товари Баев заяви, че дори да се развият пристанищните терминали и фериботни връзки, пак ще има забавено транзитно време заради напрежението в част от страните в Близкия Изток. Когато политическата и инфраструктурна ситуация се подобри, част от китайските стоки ще могат да минават през България, добави гостът.
Той подчерта, че забавянето на модернизацията на железопътната инфраструктура се отразява сериозно на товарните потоци.
Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация