Около 100 млн. лв. годишно се дават за запълване на дупки по пътищата в страната. Това каза в ефира на bTV регионалният министър Николай Нанков.
По думите му 40-50 млн. лв. на годишна база са нужни за републиканските пътища и още толкова за общинските.
Според него този неефективен и неустойчив метод за ремонт на пътищата трябва да бъде прекратен и се търси дългосрочно решение.
„30 години политиката е била дупките по пътищата да се пълнят със студена смес след края на зимния сезон и в есенно-зимни условия отново да „цъфнат”, каза министърът. Той увери, че се търси вариант за кардиналното решение на проблема.
„Фигуративно“ сме поставили чиновник до всяка дупка, коментира още Николай Нанков. Той отчете, че 8 хил. км от 20 хил. км републикански пътища са в лошо или много лошо състояние, а същото важи и за над 12 хил. км от 20 хил. км общинска пътна мрежа.
Нанков допълни, че в момента на годишна база около 400 км се рехабилитират напълно.
Той обясни, че освен средства от тол системата и от бюджета пари за пътни ремонти ще се търсят и от нов фонд, свързан с пътната безопасност, който ЕК създава. „С въвеждането на тол системата нашите прогнози са с 3-4 пъти по-голям обем от пътища на годишна база [да бъдат ремонтирани]. Така че за около 6-7 г. ще сме готови с пълна рехабилитация“, каза Нанков.
Той съобщи, че във вторник предстои да започне строителството на магистрала „Хемус” от Ябланица до пътен възел „Боаза” (10,3 км), като се похвали, че срокът за изпълнение от 2 години ще бъде съкратен на година и половина.
„Участъкът от 16 км от Белокопитово до пътен възел „Буховци” в момента се проектира, довършваме проекта до 2 месеца и стартираме със строителството. Там има избран изпълнител“, каза още Нанков.
По думите му срокът за тази отсечка също ще бъде съкратен до година и половина, като обаче това няма да е за сметка на качеството.
Министърът обяви, че в момента се проектира трасето от 52 км до разклона за Ловеч и Плевен. „Почти сме готови с проектите, заради атмосферните условия бавим леко геологията. В настоящия проект няма да бъдат налични 3 тунела и 17 други инженерни съоръжения. С новото проектиране пестим около 350 млн. лева на държавния бюджет“, посочи още Николай Нанков.


НС прие на първо четене бюджета на общественото осигуряване
Празнични безплатни пешеходни обиколки ще се проведат във Варна
България въвежда постоянна забрана за улов на есетрови риби в река Дунав и Черно море
39 пожара гасиха огнеборците в страната за изминалото денонощие
16 души са ранени във "войната" по пътищата за последното денонощие
Биткойн пада под $90 000 след намалението на лихвите от Фед
Българският бизнес мисли за отбрана и няма да вдига ударно заплати през 2026 г.
„Мълчаливи несъгласия“ изострят разделението във Фед след намалението на лихвите
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Мексико въвежда мита до 50% за китайски и азиатски стоки
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
ПСС: Добри са условията за туризъм по планините
Община Бобошево е осъдена на 5000 лв. обезщетение за ухапване от куче
Ерика Кърк: Дъщеря ни няма търпение да отиде в рая, за да види баща си
Радостин Василев: Слави и БСП да декларират, че ще напуснат управлението
преди 7 години Нищо не даваш, Нанков.Само преразпределяш.Народът даваме за винетки над 300милки годишно, отделно по акцизите на горивата се събира много повече. Давал... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Значи 10км. на Хемус ускорено за 1.5г.Като гледам за да се завърши Хемус остават около 300км, с тази скорост ако се строи и от двете страни едновременно, значи кажи речи 4-5 петилетки и ще е готово. Не че ще има значение, защото дотогава в изостанала северна България едва ли ще има много хора. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Давали били пари! Докато не дойде Комисията Калашников няма да се оправите!!!Идва горещия асфалт с камиона, ама трябва да изстине, че тия си правят почивчица, пафкат цигарките и си правят лаф моабет!После изровили 3-4 санта някакви парченца, слагат студения асфалт (често на мокра дупка), трамбоват и..... след 3 месеца ЗЕЙНАЛА по-голяма дупка! отговор Сигнализирай за неуместен коментар