Евродепутатите гласуваха днес в Страсбург в полза на 40-процентното ограничаване на емисиите въглероден диоксид за леките автомобили до 2030 г. като поставената цел е по-висока от тази, която първоначално беше предложена от Европейската комисия (ЕК), съобщава Euractiv.
Това ще увеличи напрежението между изпълнителния орган на Европейския съюз (ЕС) и европейските столици, които ще бъдат ангажирани с изпълнението на плана.
На 9 октомври е предвидена официална среща на министрите на околната среда на държавите членки на ЕС в Люксембург, които ще обсъдят решението на Парламента.
В Страсбург евродепутатите подкрепиха доклада на социалиста Мириам Дали за съкращаването на емисиите въглероден диоксид, което значи, че Европейският парламент (ЕП) подкрепя 20-процентното редуциране на емисиите до 2020 г. и 40-процентното им ограничаване до 2030 г.
Това е своеобразно „затягане“ на предложението на ЕК, което предвиждаше 30-процентно съкращение на емисиите въглероден диоксид до 2030 г.
Евродепутатите също увеличиха схемата на Комисията за постигане ни ниски и нулеви емисии при продажбата на автомобили, предоставяйки цели от 20% за 2025 г. и 35% за 2030 г.
Парламентът въведе отново наказателната система за производителите, които не успеят да изпълнят критериите, заложени в регулациите. ЕК беше отменила тази мярка след лобиране на германската автомобилна промишленост.
Някои страни като Холандия, Ирландия и Дания отиват още по-далеч, като предлагат ограниченията на емисии въглероден диоксид в транспортния сектор да бъдат съответно 40% до 2020 г. и 70% до 2030 г..
Днешното гласуване в Страсбург беше приветствано от групата за чиста мобилност T&E, която предупреди обаче, че настоящата амбиция за редуциране на вредните газове все още не е достатъчна, за да се постигне целта от Парижкото споразумение от 2015 г. за понижение на глобалната температура с 2 градуса.


Има ли исторически доказателства за Витлеемската звезда?
Мерц никога няма да бъде обичан от германците, но как управлява страната?
Какво ще е времето в неделния ден?
Българският млад човек не работи и не желае да работи, той е социален паразит
Липсата на приет бюджет не застрашава влизането на България в еврозоната
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Чешки милиардер иска да създаде европейски отбранителен гигант
Novo Nordisk се търгува, сякаш не е имало бум на лекарствата срещу затлъстяване
МВФ: По-слабият юан е виновен за нарастващите дисбаланси на Китай
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
За какво е полезен джинджифиловият шот?
Антон Кутев: Логичко е Радев да подаде оставка като президент
Гръцките фермери отказаха да участват в диалог с правителството
България е сред лидерите по консумация на алкохол в Европа, а и в света
Германия изпраща войници в Полша
преди 7 години Вероятно Западна Европа ще се справи с поставената цел, но Източна ... абсурд! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Импе , що с пънеш , какво те грее тебе 2040 :))) . Тука таман след некоя и друга годинка ще се напълни с Рендж Ровъри и БМВ Х6 големите дизелови двигатели тройка и нагоре , как сега са по 80-90 бона 4-5 годишните ще станат по 20-30 :))) ... барем се откараме на убави коли и ние за некоя и друга годинка ... че кога ще купиш такава кола с тоя дивидент от форд ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Това същият парламент ли е, който щеше да наказва и Унгария. Хубостници :)Май трябва да разпуснем един от двата парламента, или българския, или европейския. Много скъпо ни излизат тия тренировки в законотворчество. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години На книга лесно се намалява.НО на гърба на народа се пише!..Любопитно ми е как са гласували нашите хубостници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар