Някога най-голямата по приходи европейска авиокомпания Deutsche Lufthansa AG предупреди, че принудителните уволнения в Германия са все по-вероятни заради бавния напредък на преговорите със синдикатите. С това предупреждение авиопревозвачът втвърдява тона на фона на свитото търсене на полети и пътувания заради коронавируса, предава Bloomberg.
Най-голямата европейска авиокомпания отчете коригирана оперативна загуба от 1,7 млрд. евро за второто тримесечие заради спрените полети на фона на пандемията.
Въпреки че анализаторите очакваха по-лош резултат по отношение на коригираната EBIT, бизнесът пострада сериозно. Lufthansa е заагубила кеш в размер на над 1 милиард евро между април и юни - и по този начин почти по 450 000 евро на час, изчислява Handelsblatt.
Тъй като групата предполага, че търсенето на самолетни пътувания ще се върне на нивото от преди кризата най-рано до 2024 г., главният изпълнителен директор Карстен Шпор представи днес цялостна програма за преструктуриране, наречена „ReNew“. Тя предвижда намаляването на 22 000 позиции на пълен работен ден, както и намаляването на флота на групата, който понастоящем включва 760 самолета, чрез „постоянно приземяване на поне 100 самолета“.
Целта на мерките е свиване на разходите и връщане на около 9 млрд. евро държавна помощ. Подобно на конкурентите си IAG SA и Air France KLM германският превозвач е изправен пред бавно възстановяване, тъй като полетите на дълги разстояния, от които основно печели, са празни заради ограниченията за пътувания по света.
Понастоящем Lufthansa предлага около 40% от обичайния си капацитет за полети на къси разстояния и 20% за маршрути на дълги разстояния. Очаква се капацитетът да се увеличи до, съответно, 55% и 50% през четвъртото тримесечие.
"Ние преживяваме нулиране на глобалния въздушен трафик", коментира главния изпълнителен директор Карстен Шпор в съобщение на авиокомпанията. „Не очакваме търсенето да се върне към нивата преди кризата преди 2024 г.“, прогнозира той.
Акциите на Lufthansa поскъпнаха с приблизително 7 на сто малко след 9 ч. местно време на борсата във Франкфурт. Инвеститорите приветстват намаляването на разходите, включително и за нови самолети.
Избягването на принудителни съкращения вече не е реалистично дори в Германия, където компанията разчита основно на доброволни напускания.
Работната сила на Lufthansa вече намаля с 8 300 души в сравнение с преди година. В момента се изпълнява програма за съкращаване на 20% от мениджърските и 1000 офис длъжности.
Предупреждението за принудителни съкращения обаче намеква за нарастващо напрежение със синдикатите.
Компанията посочва, че е очевидно, че и през втората половина на годината ще излезе на загуба, както и че не очаква обръщане на паричния поток до няколко месеца от 2021 г.
Шпор отчете наскоро напредък в предоговарянето на графика за доставка на самолети и за коригиране на плащания към производителите Airbus SE и Boeing Co. Lufthansa заяви, че планира да вземе само 23 самолета тази година и 12 през следващата. С това капиталовите разходи на превозвача се свиват до 1,3 млрд. евро от планирани около 3,5 млрд. евро година по-рано.
Компанията „очевидно приема сериозно необходимостта от генериране на пари“, казва в бележка анализаторът на Sanford C. Bernstein Даниел Рьоска. Той казва обаче, че комуникацията по детайлите на плановете на компанията е неясна и това е нещо, което трябва да се превърне в централен стълб през следващите няколко години.


Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Цената на кафето Робуста рекордно ниска за последните два месеца
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
Зеленски от Лондон: Ако Русия отново започне войната, какво ще направят нашите партньори
Yettel обнови инсталацията "Огледай се" с аудио разказ и послания срещу дезинформацията
Потребителската кошница поскъпва: С 1 лев за седмица, вече достига 100 лв.
КЗП ще проверява поскъпването на годишните технически прегледи при колите
България получава отстъпки при разселването на мигранти от 2026 г.
преди 5 години И след всички твърдения за загуби, намаления, съкращения и лоши перспективи акциите на компанията поскъпват със седем на сто. Някой може ли да ми обясни логиката на пазара? Защото единственото що-годе логично обяснение е, че на пазара просто в момента няма нищо по-добро. Което си е малко стряскащо отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Дали драстичните съкращения нта служители ще намали загубите? В тези служители са инвестирани огромни средства като пари и специфични умения. Това би поставило компаниите в твърде неблагоприятно отношение в дългосрочен план. отговор Сигнализирай за неуместен коментар