Производителят на безжични високоговорители Sonos Inc. обвини Google, на американския технологичен концерн Alphabet Inc., чрез заведен във вторник съдебен процес в кражба на технологии и нарушаване на патентите ѝ, като ескалира напрежението между някога близките партньори.
Sonos иска забрана за продажба на говорители, смартфони и лаптопи на Google в САЩ, както и финансова компенсация, по дело, заведено до Комисията за международна търговия на САЩ и Окръжния съд в Лос Анджелис.
Отношенията между двете компании, които снабдяваха високоговорителите на Sonos с услугите на Google, се промениха, след като Google изгради нарастващ бизнес с говорители, предизвиквайки Sonos в собствената му индустрия.
„Google грубо и съзнателно копира патентованата ни технология при създаването на аудио продуктите си“, заяви в изявление във вторник изпълнителният директор на Sonos Патрик Спенс, цитиран от WSJ. Въпреки че Google остава „важен партньор“, двете страни не са успели да намерят решение, добавя той.
Говорител на Google пояснява, че компанията оспорва твърденията на Sonos и е „разочарована, че Sonos заведе тези дела, вместо да продължи преговорите добросъвестно“.
В иска се твърди, че още през 2013 г. Google е придобила знания за патентованата безжична многостранна технология на Sonos, която позволява на слушателя да чуе музика в различни стаи, чрез партньорство, което интегрира системата на Google за стрийминг на музика в говорителите на Sonos.
Искът също обвинява Google, че е започнала да нарушава патент на Sonos през 2015 г., когато пусна на пазара първия си безжичен аудио продукт Chromecast Audio, и продължава да нарушава други патенти, докато пуска на пазара все повече високоговорители. Sonos притежава повече от 750 патента в САЩ, свързани с аудио технологията, се казва в заявлението.
След като е откраднала технологията, Google е използвала своето доминиращо положение, за да наводни пазара и да разшири предлаганите от концерна продукти, които сега включват премиум и мини издания на високоговорителя Google Home.
„Тези действия нанесоха значителни щети на Sonos“, казва компанията в съдебното дело.
Sonos, който разработи този пазар, е свидетел на свиване на пазарния си дял, тъй като Amazon.com и Google станаха лидери на него. Amazon достави около 10,5 милиона интелигентни говорители през тримесечния период, който завършва през септември, докато Google е продал 6 милиона, показват данни на Strategy Analytics.
Междувременно Sonos продаде общо 6,1 милиона говорители за 12-месечния период до края на септември, според данните на компанията.
Sonos твърди в съдебния си иск, че за първи път е повдигнала въпроса за нарушенията пред Google през август 2016 г. и оттогава е уведомявала многократно компанията за редица нарушения. Google не успя да отговори адекватно, твърди Sonos, а вместо това е създала повече продукти, използвайки чуждата технология.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай