Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

АПИ: Ако до 4 години не ремонтираме мостове и тунели, ще затваряме магистрали

Светослав Глосов провери ремонтните дейности на съоръжения по магистралите "Хемус" и "Тракия"

АПИ: Ако до 4 години не ремонтираме мостове и тунели, ще затваряме магистрали

Снимка: АПИ

Ремонтираме сега, за да не се наложи след три - четири години да затворим стари участъци от автомагистралите "Хемус" и "Тракия", заяви Светослав Глосов, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", съобщиха от пътната агенция.

Коментарът му е след проверка на напредъка при ремонта на виадукта "Коренишки дол" при 36-ти км на АМ "Хемус" и на съоръжението при тунел "Витиня", които не са обновявани повече от 30 години.

На "Коренишки дол" - при км 36, в момента се ремонтират четири от предвидените за обновяване общо шест носещи колони на съоръжението в посока София. Виадуктът е с дължина 481 метра и височина 90 метра. В експлоатация е от 1986 г. Прогнозната стойност на ремонта на стълбовете на виадукта "Коренишки дол" е около 25 млн. лв.

Още по темата

Пътноподдържащото дружество е максимално мобилизирано да изпълни предвидените дейности във възможно най-кратък срок. Работи се ежедневно на две смени през светлата част от деня. През нощта строителни дейности не се извършват, тъй като работниците са на много голяма височина от 90 метра.

“Не може да рискуваме живота и здравето на хората, а и не всичко може да бъде направено на изкуствено осветление”, категоричен е Глосов.

До завършването на ремонтните дейности трафикът на леките и лекотоварни автомобили ще продължи да преминава двупосочно в платното за Варна. Осигурени са по една лента за Варна и една за София.

Виадуктът при тунел "Витиня" на АМ "Хемус" е с дължина 225 м. В експлоатация е от 1984 г.

Ремонтира се съоръжението в платното за София, което е при входа на тръбата за София. Платното за Варна на същото съоръжение беше ремонтирано през миналата година. Възстановени са всички носещи стълбове на виадукта. Строително-монтажните работи по конструкцията на пътното платно продължават със саниране на пътната плоча, тротоарните конзоли и фугите на съоръжението. Индикативната стойност на строително-монтажните работи е 8 млн. лв. До завършването им лекият трафик е пренасочен двупосочно в платното за Варна.

Глосов обяви, че в момента се ремонтират пет от 17-те съоръжения, които се нуждаят от възстановителни дейности на автомагистралите "Хемус" и "Тракия". Три от тях са на "Хемус" – виадуктът "Потоп" при 19-ти км, "Коренишки дол", както и при 33-ти км – преди тунел "Витиня".

На АМ "Тракия" се работи на две съоръжения - при км 20 (най-високият виадукт на "Тракия") и при км 37, което беше компрометирано след преливането на общински язовир при Ихтиман.

Предстои на АМ "Хемус" да се ремонтират съоръжението при 37-ми км и виадуктът "Разлив" при км 51.

Отделно се работи и на неремонтираната тръба за София на тунел "Витиня". В момента движението в нея е ограничено заради строителните дейности на виадукта, който е непосредствено преди тунела.

От АПИ съобщиха, че на АМ "Тракия" има възможност да започне и ремонтът на още три съоръжения.

“Затруднения в трафика ще има, но тези ремонти трябва да се направят, за да пътуваме безопасно”, категоричен е  Глосов.

По време на ремонтните дейности по АМ "Хемус" движението на тежкотоварните камиони над 12 тона е ограничено в отсечката от 30-ти до 47-ми километър. Те се отклоняват при 30-ти км от пътен възел "Витинска река" по пътя София - Ботевград и околовръстния път на Ботевград, след което се връщат обратно на АМ "Хемус" при 47-ми км при пътен възел "Ботевград" и обратно. Като алтернативен маршрут за тежкотоварните автомобили може да се използва - София - Своге - Мездра през Искърското дефиле.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 6 декември