Трябва да има един естествен механизъм, който да регулира вкарването на дизелови автомобили в България и то най-вече с промяната на данъка за моторните превозни средства, който от години не е пипан. Това коментира в интервю за БНР Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносители на автомобили (АВА).
Повод за изказването ѝ е евентуалното въвеждане на регламент на европейско ниво, който да задължи държавите, въвеждащи забрана за движение на дизелови автомобили, да ограничат и износа им към други страни. Според нея това би довело да нарушаване на правилата за свободно движение на стоки.
По думите ѝ е крайно време управляващите в България да спрат да се движат „след събитията“ и да решават проблемите, след като те вече са факт. Законодателите в Европа обмислят и планират стратегииите си до 2040 г., а ние все още работим по законодателство, което не е пипано с десетилетия, коментира Цанева.
Тя припомни, че в България все още се дава преференция за коли категория Евро 3, която е от началото на 2000 година.
„Мисля, че е крайно време политиците да вземат решение да променят този закон в частта данък на моторно превозно средство. Тук не говорим за промяна на еко таксата, тя няма нищо общо с екологията. Това е такса, която се плаща за рециклирането на автомобила, след като той излезе от движение. Договорът с тези компании, които имат задължението да рециклират такива автомобили, е едногодишен, тоест плаща се тази такса и след една година вече компанията няма никакъв ангажимент към клиента", обясни Цанева.
Вчера министърът на околната среда и водите Нено Димов обяви, че се обмисля промяна на екотаксите за автомобилите - за електроавтомобилите да няма такса, а за хибридите да бъде намалена. Подобна мярка се обсъжда и за новите коли, а таксата за превозните средства до 5 години ще бъде запазена в сегашния ѝ размер.
"Ще обхванем и тежките превозни средства", каза Димов и добави, че повече от 1 млн. автомобили в България са над 20-годишни. Ще има много завишени изисквания към автомобилите на самия технически преглед от гледна точка на опазването на околната среда, категоричен бе министърът.


Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
СГС прекрати и изпрати делото срещу Иван Портних на ВКС
Илияна Йотова: Шестият вот на недоверие ще бъде различен
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Цената на кафето Робуста рекордно ниска за последните два месеца
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
България получава отстъпки при разселването на мигранти от 2026 г.
Радост за малки и големи: Ледената пързалка в София приема първите си посетители
МС одобри проекта на Закон за държавния бюджет за 2026 година
Пеевски посети Кърджали, писа "Отличен" на кмета Ерол Мюмюн
Делото срещу бившия кмет на Варна Иван Портних е прекратено и изпратено на ВКС