БДЖ подготвя обществена поръчка за 41 нови пътнически влака, които да заменят остарелия подвижен състав, съобщи изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров.
Общо за обновяването на подвижния състав са необходими 85 нови влака, а закупуването им е разделено на два етапа, планирани за следващите няколко години.
За първия етап са необходими 380 млн. лв., като железниците имат уговорка с финансовото министерство да получават в следващите 10 години за целта капиталов трансфер от 35 млн. лв. годишно.
Отделно субсидията за пътническите превози тази година е 170 млн. лв. и догодина се очаква да е приблизително в същия размер, уточни Владимиров.
Новите влакове – интерсити и регионални, ще могат да развиват по ремонтираните жп линии в Южна България на места скорост от 160 км/ч, ще разполагат с WiFi и комфортна първа класа.
Съвременните машини ще пестят 15% от сегашните разходи на БДЖ или 35 млн. лв. годишно.
По-високите скорости ще са от полза за регионите, защото повече хора ще могат да живеят в едно населено място и да работят в друго, допълни шефът на холдинга.
Владимир Владимиров уточни, че инвестиционният план за нови влакове не е свързан с концесията на Летище София, която третото правителство на ГЕРБ е решено да реализира. Концесията обаче е свързана с погасяването на задълженията на железницата.
До края на 2018 г. дълговата криза на железниците ще приключи, убеден е той.
Това бе потвърдено и от зам.-министъра на транспорта Велик Занчев, който заяви, че в рамките на следващата година ще бъдат погасени 130 млн. лв. по втория облигационен заем на железниците. Само лихвите за просрочие в момента са в размер на 10 млн. лв. годишно.
Общо задълженията на БДЖ към банки са 170 млн. лв., а общите задължения достигат 391 млн. лв., като са били 850 млн. лв. преди няколко години.
600 млн. лв. са отишли за изчистването на дълговете дотук, а цялостното обновяване на влаковете ще струва между 800 млн. лв. и 1,3 млрд. лв., заяви Владимир Владимиров.
Велик Занчев припомни, че ЕК разреши железницата да получи 224 млн. лв. държавна помощ, а наскоро Министерският съвет одобри 60 млн. лв. безлихвен заем към превозвача, с който да бъдат погасени задължения към НАП и част от дълговете към финансови институции.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 8 години как звучи само - Station Manager и Traffic Control manager ..... :)) Има ли нешо като Cleaning Special Force Manager (Отряд за бързо реагиране с метла) или ?!? ..... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар