Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Британска компания инвестира в платформа за билети за транспорт онлайн у нас

Дигиталната система ще бъде внедрена в пет държави, а проектът ще се управлява в България

Британска компания инвестира в платформа за билети за транспорт онлайн у нас

Снимка: Pixabay

Британската ИТ компания започва проект за създаване и внедряване на дигитална платформа в България, която ще обединява всички транспортни средства на едно място и ще дава възможност за покупка на билети онлайн за тях, съобщават от Министерството на икономиката.

Инвестицията ще надхвърли 1 млн. лв., а страната ни е избрана за базиране на целия проект и неговото управление, като той ще обхване няколко държави в региона. Това е станало известно по време на среща на заместник-министърът на икономиката Александър Манолев с ръководството на компанията.

Предвиждаме дигиталната система да бъде внедрена в пет държави - България, Унгария, Сърбия, Румъния и Хърватия, като ще започнем от автобусните превози, е обяснил Кент Мосбек, директор на компанията. По думите му, след анализ, от компанията са избрали проектът да бъде разработен и управляван от нашата страна заради високото ниво на специалистите ни в ИТ сектора. Те ще бъдат базирани във Варна, а плановете са до средата на тази година услугата да се предлага за българските потребители.

В центъра на вниманието на дигиталната система сега са най-вече междуградските и международните автобусни пътувания. Чрез платформата потребителите ще могат да купуват билети за автобусните направления изцяло онлайн без промяна в крайната цена и ще могат да предоставят билета си дигитално на мобилния си телефон или друго устройство на водача. По този начин ще се спести време, консумативи и др. От британската компания вече са провели предварителни разговори с някои от най-големите автобусни превозвачи, които са изразили сериозен интерес за партньорство.

Според разчетите на компанията, годишно в България се продават над 100 млн. билета за всички транспортни средства, а над 7,9 млн. са издадените кредитни карти. Същевременно над 3,9 млн. българи имат смартфони, което според фирмата е сериозна индикация за потенциала на бизнес модела, който са разработили.

Манолев е подчертал, че компанията може да разчита на пълна подкрепа при реализирането на своя проект в нашата страна. Той е предоставил на фирмата и допълнителна информация за ИТ сектора и за нивото на заплащане в него. Обсъдени са били и възможностите за съдействие за организиране на срещи с транспортния бранш и координирането на действията им с други институции. 


 

 

По статията работи: Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
АБВ ще настоява за мораториум върху сделката за изтребителите