Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Георги Вулджев: Логично е Законът за горивата да бъде върнат в НС

Проблемът на пазара не е концентриран в Закона за горивата, а по-скоро в Закона за акцизите и данъчните складове, твърди икономистът

Георги Вулджев: Логично е Законът за горивата да бъде върнат в НС

Снимка: Pixabay

Логично е Законът за горивата да се върне за поправка, но проблемите се коренят в Закона за акцизите. Това коментира в ефира на БНР икономическият анализатор от Експертния клуб за икономика и политика „ЕКИП“ Георги Вулджев.

Припомняме, че от тази година влизат в сила нови промени в закона, с които се въвежда регистрационен режим за фирмите, продаващи на едро и дребно горива, както и ежегодно обезпечение до 500 хил. лв. за петролните бази и складове. Необходимите гаранции за всяка бензиностанция са 20 хил. лв.

Заради недоволството от страна на малките търговци с горива икономическият министър Емил Караниколов предложи законът да бъде върнат в парламента, а спорните моменти да бъдат изчистени.

„Законът има много големи проблеми. Съгласен съм с критиките на малките търговци, че тези финансови изисквания, които се завишават за малките търговци, са ненужни. Особено в сектора на горивата в България, където по принцип имаме проблеми с конкуренцията, добавянето и завишаването на подобни изисквания само ще влоши ситуацията и ще навреди в крайна сметка не само на самите малки търговци, но и на потребителите, защото ще направи цените на пазара по-малко гъвкави“, обясни Вулджев. 

Още по темата

Според него начинът, по който се прави опит да се приравнят правилата за всички, ще направи така че голяма част от пазара ще бъде „избутана“.

„Създават се правила от големите, които са удобни за тях, които приравняват правилата, но го правят към техния стандарт, което вреди на малките производители. По-логично е правилата и за големите да бъдат приравнени до нивото на малките, за да не се случва така, че да се ограничава конкуренцията. Т.е. не да се налагат нови правила, а по-скоро да се съкращават“, коментира икономистът.

Той подчерта, че проблемът на пазара не е концентриран в Закона за горивата, а по-скоро е в Закона за акцизите и данъчните складове. Там са основните проблеми, които водят до всички съмнения за монопол на пазара и проблеми с цените, добави Вулджев. По думите му недоволството и протестите в тази насока са именно в Закона за акцизите. Регулациите в Закона за горивата не са толкова важни, но те само ще утежнят положението, смята Вулджев.

 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Изграждат отново барикадите при Софийския университет