Ремонтът на МиГ-овете ще е в България, а не в Русия. Това коментира военният министър Красимир Каракачанов в ефира на Българска национална телевизия (БНТ).
Той уточни, че спрямо ВВС амбицията му е паралелно със закупуването на нов боен изтребител настоящите бойни машини да бъдат поддържани и да летят до края на експлоатационния им срок. Той допълни, че има намерение всички 15 български МиГ-29 да летят в следващите седем години, като се ремонтират с руски части в България, както и да се ремонтират повече щурмовици Су-25.
Договорът с „РСК МиГ“ е за следващите четири години и ремонтите на българските МиГ-29 ще се извършват в България, а не в Русия, категоричен е министърът на отбраната. Частите също ще се купуват от Русия, както и Полша купува части за своите бойни ескадрили от производителя им.
До края на месеца пък проектът за закупуване на нов изтребител и бойна машина за пехотата ще влезе в Министерския съвет за гласуване, допълни Каракачанов.
„Съветът по отбрана в Министерството на отбраната одобри проекта за закупуване на нов изтребител. Той е в режим на съгласуване с другите министерства, което отнема две седмици, след което ще тръгне към Парламента. Предложението, което сме направили, е да бъдат изпратени и получени оферти от няколко възможни фирми и държави“, обясни военният министър.
На миналия конкурс са били изпратени запитвания към Полша и САЩ за употребявани F-16, припомни Каракачанов, а сега ще се отправят запитвания както за машини втора ръка, така и за нови до общо седем страни. Ще се изпрати и покана към производителите на F-18 Boeing, които са проявили интерес. Ще бъдат поканени и производителите на Rafal и Eurofighter, в това число и за нови. Ще се изпрати и предложение до Израел за модернизирани F-16, увери вицепремиерът.
По думите му до този момент България разполага с 1,5 млрд. лева за закупуването на 8 самолета.
Предстои сключване на договор със „значително коригирана“ сума за ремонта на военнотранспортните „Спартан“, допълни Каракачанов.


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Mercedes има аргументи за $1,1 млрд. против забраната на нови ДВГ от 2035 г.
Цв. Узунов: Перспективите пред българската икономика са умерено оптимистични
Празни супертанкери се надпеварват за суров петрол
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Тръмп се опитва да откъсне Италия и Унгария от Европа
Лудогорец и ПАОК врътнаха равенство 3:3
Кейти Пери не искала връзка, но Трюдо бил упорит
Как Радев ще провежда консултации? Като бъдещ партиен лидер ли?
Кабинетът “Желязков” падна: Оттук нататък кой носи отговорност?
преди 7 години Седя и се чудя - толкова време 4 изтребителя не можем да ремонтираме, ами ако някой вземе, че нападне (примерно Путин), тия самолети като се повредят в бойни условия, как ще ги ремонтираме? Че те ще ни превземат преди да е стартирала процедурата за избор на доставчик на части! То логически излиза - закривайте авиацията, тя е безполезна в бойни условия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар