Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Мариян Беляков: Сезонът пропада при затворена граница за туристи извън ЕС

За повече пари за реклама на българския туризъм настоява изпълнителният директор на "Пампорово" АД

гледано: 1773   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Туристическият сезон ще пропадне, ако бъде приета здравна заповед и се забрани влизане в България на граждани от държави извън Европейския съюз, които са в червената зона на Covid.

За това предупреди Мариян Беляков, изпълнителен директор на „Пампорово” АД, в предаването „Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria. Той напомни, че сега започват ваканциите в държави, които са извън Европейския съюз – Израел, Северна Македония, Сърбия, Турция, а тези пазари са ключови за българския туристически бизнес.

Още по темата

Беляков посочи, че заповедта не е съгласувана с бранша и Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. „Никой не си дава сметка, че това повлича след себе си цяло домино от проблеми. Над 60-70 хиляди нощувки няма да се осъществят на територията на нашите курорти”, очерта „черния“ сценарий изпълнителният директор на „Пампорово”.

Беляков определи мярката като удар срещу всякакъв вид малък и среден бизнес. "За пример ще ви дам сметката за ток в нашата фирма – през декември 2020 година беше около 200 хил. лева, този декември е около 700 хиляди. Ситуацията е катастрофална”, смята мениджърът.

По думите му евентуалната забрана ще доведе до голям хаос в различни посоки – резервации, анулации, осчетоводявания, деорганизация на чартъри и автобусни превози, както и за хора с частен превоз. Той смята, че няма яснота какво да съветват туристите – да си искат ли парите обратно или да отложат почивката си за друг период от време. Беляков е категоричен , че мерки се вземат без ясен критерий и без краен ефект.

Мениджърът посочи, че за пореден път от бранша настояват да се увеличи бюджетът на Министерство на туризма за реклама, както и да се диференцират различните видове туризъм, което може да стане само след секторен анализ.

„В сравнение с миналия сезон от началото на този нощувките определено са повече, ръстът е видим, най-вече от чуждестранни туристи. Рестартираха се всички видове чартърни програми – и самолетни, и автобусни. Има огромен ръст на себеорганизиращите се туристи, трайна тенденция от няколко години, и това трайно измества някой от по- малките туроператори“, посочи още изпълнителният директор на „Пампорово” АД.

Как туристическият бранш оценява взаимоотношенията с новия министър на туризма Христо Проданов? Какви са предизвикателствата пред зимния туристически сезон. Ще мотивира ли намаленията в някои хотели туристите да дойдат в нашата страна? Има ли отношение ниският процент ваксинирани в България в желанието на чуждестранните туристи да посетят нашата страна? Какви са инвестиционните планове на „Пампорово” АД?

Целия коментар може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
2
 
2
melon до: Gocho
преди 3 месеца
Много ми е интересно защо искат пари от държавата, за да им рекламира бизнеса!? Защо не се плаща на другите бизнеси рекламата, а специално на туризма?
2
 
3
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Тъкмо ще се спаси природата

Още от Икономика и политика
БАИ: Целим 20% ръст на заявленията за нови инвестиции и на сертифицираните проекти