Американският производител на захарни изделия The Hershey Co, популярен със своите едноименни шоколади, се готви да купи компанията за солени снаксове (пакетирани дребни закуски, б.ред.) Amplify Snack Brands за сумата от 1,6 млрд. долара. Това съобщава пред телевизия CNBC източник, запознат със сделката.
Тя идва на фона на продължаващите опити от страна на The Hershey Co (с пазарна капитализация от 24 млрд. долара, б.ред.) да разшири обхвата на предлаганите си стоки извън шоколадовите изделия.
Според сделката Amplify (с пазарна капитализация от 537 млн. долара, б.ред.) се оценява на 12 долара за акция – 71% премия над стойността на ценните книжа при затварянето на борсите в петък. Според източника се очаква споразумението да бъде обявено в скоро време, дори още в понеделник. Въпреки това той посочва, че не е изключено в крайна сметка тя да пропадне.
Ако обаче бъде осъществена, това ще е първата голяма инициатива на новия изпълнителен директор на Hershey Мишел Бък, която пое поста по-рано през тази година, след като The Hershey Co не прие офертата за придобиване от страна на производителя на бисквитите Oreo - Mondelez International. Тя неведнъж е говорила открито за плановете си да разшири бизнеса на компанията в категорията на снаксовете.
В САЩ все повече потребители предпочитат да хапват в движение, което се отразява в ръст за хранителните компании, произвеждащи снаксове. Най-предпочитани са чипсовете и пуканките, които изместват бонбоните и бисквитите.
Това не е първият опит на Hershey да влезе в бизнеса със солени продукти, като през годините се е пробвала с други по-малки придобивания. През 2015 г. тя купи производителя на месни продукти Krave Pure Foods, както и собственика на марката за здравословни шоколади barkTHINS година по-рано. Подобни малки марки обаче е трудно да бъдат разработени в размер, който да повлияе на компания, която през изминалата година е генерирала приходи в размер на приблизително около 7,4 млрд. долара, посочват още от телевизионния канал.
През последните месеци има раздвижване в сектора на снаксовете и захарните изделия. Така например компанията Kellogg обяви, че придобива производителя на протеинови барчета RXBar за 600 млн. долара. От Mars пък съобщиха, че имат интерес към Kind, оценявана на между 3 и 4 млрд. долара. В същото време популярната компания за супи Campbell Soup води преговори за придобиването на Snyders-Lance.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото