Туристическият концерн Expedia Group отчете ръст на приходите от 80% за първото тримесечие в съответствие с прогнозите на анализаторите. Освен това подсказа, че очаква силен летен туристически сезон след две години на по-слабо търсене, предава Bloomberg.
Приходите на фирмата са достигнали 2,25 млрд. долара през първите три месеца на годината, твърди базираната в Сиатъл компания.
Expedia, която предлага резервации за традиционни места за отдих като хотели и краткосрочни наеми в платформата си Vrbo, както и предоставя достъп до цените на авиокомпании, хотели и фирми за коли под наем, отчете 24,4 млрд. долара брутни резервации спрямо прогнозата на анализаторите за 24,5 млрд. долара.
Според главния изпълнителен директор Питър Кърн тримесечието е белязано от две различни тенденции. „Имаше ранно влияние на омикрон, останало от края на миналата година, което отслабна, а търсенето достигна нови върхове от началото на Covid. Въпреки че войната в Украйна забавя част от възстановяването в Европа, там също виждаме пътувания и нови върхове от започването на пандемията“.
Директорите на компании в туристическата индустрия залагат, че това лято ще бъде едно от най-натоварените досега, тъй като потребителите, развълнувани да напуснат дома си, ще се насочат към ваканции и потенциално ще отидат по-далеч, достигайки до туристическите горещи точки.
Някои признаци на силно търсене вече се проявяват в индустрията, а авиокомпании като United Airlines Holdings увеличават капацитета на трансатлантическите полети.
Цената на акциите на Expedia нарасна с около 4,2% по време на следборсовата търговия, след като приключи сесията на ниво от 174,81 долара в Ню Йорк. От началото на годината книжата са понижили стойността си с 3,3%, спрямо 8,2% спад при Airbnb и 8,6% при Booking Holdings.
Идеята за едно от най-добрите лета в историята не беше на дневен ред в началото на годината предвид разпространението на омикрон варианта, което достигна пик през януари, както и на фона на започването на войната в Украйна месец по-късно.
И все пак в интервю, дадено през февруари, Кърн каза, че силно заразният вариант на Covid-19 е отшумял бързо, а компанията е успяла да се адаптира към новите предизвикателства, свързани с него.
Други директори от индустрията твърдят, че войната в Украйна не е променила потребителското поведение извън региона – положителен сигнал, че туризмът в Западна Европа ще остане силен това лято. Expedia генерира три четвърти от приходите си от САЩ и по-слабо се влияе от Русия и Украйна.
Гигантът отчете загуба от 47 цента на акция, като се изключат някои разходи, докато анализаторите прогнозираха загуба от 43 цента на акция.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“