Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

На път

Индонезия с нов стремеж да се превърне в туристическа гореща точка

Това не е лесна задача обаче предвид факта, че тя все още се бори с предизвикателства като инфраструктура и по-добра свързаност

Индонезия с нов стремеж да се превърне в туристическа гореща точка

Остров Бали. Снимка: Pixabay.com

Ариф Яхия е човек с мисия – да направи Индонезия глобална туристическа гореща точка.

„Осъзнахме, че всички по света знаят само Бали. Ето защо нашият президент ме предизвика да създам нови 10 Бали-та“, каза Ариф за CNBC през ноември. 

Още по темата

Всъщност Ариф, който е министър на туризма в Индонезия, има по-амбициозни цели. Индонезийският президент Джоко Уидодо често говори за целта си да привлече 20 млн. международни посетители в страната до 2020 г. Това е близо двойно повече от посещенията от 2015 г. насам.

За да постигне тази цел, президентът даде на Ариф задачата да засили посещенията в четвъртата по брой на населението страна в света.

Това не е лесна задача обаче предвид факта, че тя все още се бори с предизвикателства като инфраструктура и по-добра свързаност.

Министърът казва за изданието, че се очаква Индонезия да бъде посетена от 16 млн. души до края на годината.

Това може да е малко под целта от 20 млн., но броят на туристическите посещения се е увеличавал с около 20% всяка годишна, откакто той поема поста през октомври 2014 г.

Ариф отдава ръста на посещенията на дерегулацията в сектора. Гражданите на само 15 страни са можели да посещават страната без виза през 2015 г. Днес това могат гражданите на 169 страни в света.

Водещото в програмата на Ариф обаче е туристическите усилия на Индонезия да се насочат онлайн – което може да се види от партньорството на министерството с регионалния гигант в споделените пътувания Grab. Това отчасти се дължи на желанието на Ариф да привлече все по-голям дял туристи от т.нар. поколение Y (родените след 1980 г.). Половината от всички международни туристи в Индонезия вече са от това поколение.

Ариф се опитва да им създаде дигитална среда, тъй като вижда, че те ползват приложения като Instagram непрекъснато и търсят по-евтини опции чрез споделената икономика.

Над 70% от маркетинг бюджета на вече отива към дигитални играчи като Expedia, Baidu и Google, казва той.

Ариф адресира и проблема, който се дебатира особено често на остров Бали – т.нар. безплатни пътувания.

Островът отчита сериозен ръст на броя чуждестранни туристи от Китай. За пръв път миналата година китайските туристи са задминали тези от Австралия като най-голяма група чуждестранни посетители на Бали.

Това са ол-инклузив пакети, продавани на изключително ниски цени, които много китайски туристи купуват за пътуванията си до Бали.

Според министъра тези пътувания будят безпокойство, тъй като туристическите оператори, които ги управляват, не са напълно лицензирани. Те не биха могли да дават такива огромни отстъпки, казва той, ако работят според официалните процедури.

Като цяло китайските туристи са предпочитани.

„От гледна точка на размера, те са най-голямата група. От гледна точка на растежа, са най-голямата. От гледна точка на постъпленията, те са най-голямата“, казва Ариф.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от На път
От 14 юли – минаването през ГКПП „Кулата-Промахон“ само с отрицателен PCR тест