Усилията на Китай да засили местното потребление, да стимулира вътрешния туризъм и да запази в границите си гражданите, които се стичат към Милано и Сеул, достигат кулминацията си със създаването на безмитен рай на южния остров Хайнан. С него страната се надява, че ще задоволи жаждата за лукс на китайците, коментира Ройтерс.
Компании, като собственикът на най-големия безмитен търговски център в света – China International Travel Service (CITS), вече се възползват от облекчаването на безмитните ограничения на разходите от февруари, като HNA Group отбелязва ръст на продажбите от 160%.
Правителствените инициативи, включително отварянето на още 19 безмитни магазина в цялата страна, идват, след като продажбите на най-различни луксозни стоки от лавиците на безмитните центрове се понижиха с 2% през миналата година. Пазарните наблюдатели отдават спада на кампания срещу демонстрирането на заможното положение на публични лица, както и на забавяне на икономическия растеж.
Китайците купуват близо 80% от луксозните си стоки от чужбина в градове като Париж, Лондон и Токио, сочат оценки на Bain Consultancy.
„Дали става въпрос за Burberry или Richemont много брандове в пространството отбелязват, че бъдещото на луксозното търсене ще бъде свързано с китайците, и то все повече у дома“, казва анализаторът на HSBC Ъруан Рамбург в Хонконг.
В Хайнан, който е по-близко до Ханой отколкото до Пекин, безмитните магазини, предлагащи продукти на цени с около 30% по-ниски отколкото на континента, оперират от 2011 г. съгласно пробна програма, която цели да развие острова като туристическа дестинация.
Първоначално потребителите можеха да купуват безмитни стоки за до 8000 юана (1220 долара) два пъти годишно. От 1 февруари насам те могат да правят покупки по всяко време на годината, но общата сума не може да надвишава 16 000 юана. В същото време магазините могат да продават и стоки онлайн, които да бъдат получавани от летищата.
В островния град Саня държавната CITS отвори първия си безмитен търговски център в страната през 2014 г. Осветената сграда във формата на цвете е с размера на девет футболни полета и е изпълнена с магазини на над 300 марки, включително Burberry и Richemont.
Островът е с мек климат и има над 60 плажа, които привличат строителните предприемачи, създaващи луксозни курорти по крайбрежието. В Саня, който е три пъти по-голям от Сингапур, има над 1000 хотела като предстои да бъдат отворeни още 30 през следващите години.
Плановете за острова и града включват дълбоководно пристанище, огромен стадион, писта за състезания с мотори, както и изкуствени острови, подобни на Палмовите острови в Дубай – всичко, за да се привлекат китайците обратно у дома.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?