Куриерската компания „Спиди“ АД отчита ръст на приходите през първото тримесечие на годината, но заради изпреварващия ръст на разходите печалбата отбелязва спад на годишна база. Това се вижда от отчета на дружеството, публикуван на сайта x3news.com.
Приходите от дейността на компанията възлизат на 56,743 млн. лева към края на първото тримесечие на годината при 50,513 млн. лева към края на първото тримесечие на 2021 г., което представлява ръст от 12,3%.
Общите приходи достигат 56,766 млн. лева, като се включат приходите от лихви и приходи от държавни финансирания (по някоя от схемите за компенсации или проекти) в сравнение с 50,559 млн. лева година по-рано.
Същевременно разходите на дружеството нарастват до 50,646 млн. лева към края на март спрямо 43,564 млн. лева към края на март 2021 г., или с 16,3%.
Разходите за материали на компанията се увеличават с над 100 хил. лева за периода до 2,485 млн. лева от 2,347 млн. лева (почти 6%). Увеличението се определя най-вече от разходите за гориво, които нарастват с 52% на годишна база заради цените. Всички останали разходи в тази група намаляват, отчита компанията.
Разходите за външни услуги достигат малко над 29 млн. лева при 25,1 млн. лева година по-рано, което представлява ръст от 15,5%.
Разходите за възнаграждения и осигуровки са за 13,542 млн. лева към края на март при 11,451 млн. лева година по-рано, като се увеличават с 18,3%.
Разходите за лихви се понижават в резултат на редуцирането на лихвените задължения и погасяването за задълженията по придобиването на „Рапидо“ и част от банковите кредити, допълват от компанията.
Нетната печалба на „Спиди“ към края на март спада с 12,5% до 5,508 млн. лева от 6,295 млн. лева година по-рано.
Като цяло дейността на компанията продължава да се движи от експанзията на онлайн търговията. Относително се задържат нивата на приходите от международните пазари, търси се активно и услугата Speedy CEE Economy, която предлага доставки с наложен платеж до Унгария, Хърватия, Словения, Словакия, Чехия и Полша.
Основният сегмент в международните пратки обаче - регионалната услуга Speedy Balkan (до/от Румъния и Гърция), реализира спад. Войната в Украйна също оказва съществен ефект върху търсенето на доставки на външни пазари.
Влияние върху дейността на куриерската фирма ще оказва и конкуренцията. Значителният потенциал на региона на Централна и Източна Европа и Балканите привлече интереса на нови играчи, което забавя разрастването на „Спиди“ в регионалните доставки.
В последната година акциите на „Спиди“ АД поскъпват с над 49%, а пазарната капитализация достига над 650,7 млн. лева.
Свързани компании:


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец