Проект за промени в Кодекса на търговското корабоплаване (КТК) предвижда специални правила за екипажите и обслужващия персонал на корабите под българско знаме по вътрешните водни пътища. Въвеждат се и законови определения за „обслужващ персонал“ и „сезонна работа“.
Проектът е одобрен от правителството с цел да бъдат въведени в българското законодателство изисквания на евродиректива 112 от 2014 г., съобщи Агенция „Черно море“.
При професионалното обучение, както и при висшето образование по морските специалности, се въвеждат изисквания към съдържанието на учебните планове.
Облекчават се сделките за прехвърляне на собственост при серийно произведени плавателни съдове за спорт, туризъм и развлечения.
„С конкретните изменения в КТК продължаваме дахармонизираме морското ни законодателство с европейското“, заяви к.д.п. Димитър Димитров, морски посланик на Международната морска организация (IMO) за България.
Той коментира, че е нужна е цялостна визия, която да подобри привлекателността на българското знаме и да стимулира корабособствениците да регистрират корабите си под български флаг. По неговите думи в последните години корабите под български флаг се броят на пръстите на двете ръце. Експертът настоява и за разделяне на нормативната база за речното и морското корабоплаване.
Председателят на УС на Асоциацията на българските капитани к.д.п. Иван Цонев също смята, че има нужда от законови промени. Той заяви, че основните принципи за обучение, квалификация и сертифициране на моряците, които сега са залегнали в Наредба 6, ще бъдат включени като отделна глава в КТК.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?