Близо 26% от българите плащат с дебитна карта за своите онлайн покупки, което е ръст с 8 процентни пункта в сравнение с 2016 г. Това става ясно от проучване на Visa*, представено днес.
Според данните българските граждани продължават да припознават ползите от електронните разплащания и да повишават своето доверие в тях.
От изследването става ясно още, че има 3 процентни пункта спад в популярността на разплащанията на място при доставка, което в момента е предпочитано от 38% от анкетираните (в сравнение с 41% за 2016 г.). Близо 20% от респондентите биха отказали покупка, ако търговецът не приема електронно разплащане.
“Предколедният сезон си остава периодът, в който се правят най-много онлайн покупки. Но по-голямата част от хората вече не свързват онлайн пазаруването само с определен период от годината. Нещо повече, за първи път от три години насам по-голям брой хора заплащат по електронен път, отколкото в брой. Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и тази тенденция ще се задълбочава в бъдеще“, обясни Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
По думите ѝ проучването показва няколко стабилни тенденции, които са останали без сериозна промяна за последната година – най-често българските потребители предпочитат да пазаруват в интернет дрехи и обувки (64%), техника (39%), почивки (42%) и книги (21%).
"Oт друга страна, проучването показва забележителен ръст при заплащането онлайн на битови услуги (14% - с 3 процентни пункта повече от 2016 г.) и самолетни билети (22% - със 7 процентни пункта повече от 2016 г.)", посочи Райчева.
Според данните на Visa българте правят своите oнлайн покупки най-често в родни електронни магазини (42%), големи международни търговци (23%), други международни онлайн магазини (18%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (18%).
За 67% от анкетираните най-важният критерий, когато правят своите покупки онлайн, е безплатната доставка, за 54% водещ е богатият избор на категории продукти, а 36% държат най-много на опциите за плащане онлайн. 30% определят като най-важна възможността за закупуване на ваучери за намаление.
Когато става дума за честота на електронни плащания, 10% от българите пазаруват онлайн няколко пъти седмично, което е стабилно увеличение от 3 процентни пункта в сравнение с миналата година, отчитат още от компанията. Според данните 41% правят онлайн покупки няколко пъти месечно, докато 21% пазаруват през глобалната мрежа само веднъж за този период.
Близо 26% от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, а едва 7% използват кредитна карта. Това, което потребителите оценяват високо, са удобството (99%), пестенето на време (98%) и улеснението (98%) при онлайн разплащанията, както и че няма нужда от физическо присъствие в търговския обект (98%), възможността да се случва навсякъде и по всяко време (98%) и лесното проследяване на личните финанси (89%), уточни Красимира Райчева.
През 2017 г. онлайн разплащанията по няколко пъти в месеца са еднакво популярни сред мъжете (42%) и жените (41%). От проучването ставва ясно, че 66% от българските мъже предпочитат да пазаруват онлайн техника, а 43% - и почивки. Малко над 31% предпочитат да купуват дрехи онлайн.
При жените обаче водеща позиция заема покупката на дрехи - 57% от анкетираните са заявили, че пазаруват предимно облелко през глобалната мрежа, 42% резервират почивки, а 20% купуват козметика. 20% от дамите използват интернет за покупка на самолетни билети.
*Проучването за практиките на пазаруване на стоки и услуги онлайн е изготвено от агенция за пазарни проучвания "Ноема" по поръчка на Visa Европа за трета поредна година. Изследването е проведено сред потребители на възраст 18-55 години, пазарували стоки и услуги онлайн през последните три месеца и живеещи в 10-те най-големи градове в страната – София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Велико Търново, Добрич, Шумен и Сливен.


Младите протестиращи: Хора от целия свят коментират – вижте българите, искаме да сме като тях
Варненци определят града си като един от най-скъпите за живеене в страната
Във Варна организират благотворителен базар за грамофонни плочи
Над 200 социално слаби варненци получиха пакети с продукти за Коледа
България и още три държави искат от ЕК алтернативи за финансирането на Украйна
МВФ: По-слабият юан е виновен за нарастващите дисбаланси на Китай
Какво означава военната демонстрация на САЩ за венецуелския петрол
Зукърбърг не се отказва от мечтата си за метавселена
Китай налага равносметка в Европа, като търговията става реална заплаха
Как масовите антикорупционни протести тласнаха България към нови избори
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Най-икономичните коли на старо
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Вигенин: Към момента въпросът за разширяването на ЕС не е сред най-приоритетните
Посещението на Меси в Индия предизвика хаос
Неделната сутрин ще е мъглива в Дунавската равнина и в котловините
Потопете се в магията на най-стария коледен базар в света