Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Денят на самотните сърца на Alibaba - събитието, което достигна 25 млрд. долара

Първоначалната цел на компанията беше просто да промотира новата си платформа, но роди събитие с огромни мащаби

Денят на самотните сърца на Alibaba - събитието, което достигна 25 млрд. долара

Снимка: Архив Ройтерс

Денят на самотните сърца може да не е особено познат извън Китай, но е събитие, което се превърна в ден за пазаруване за милиарди долари благодарение на Alibaba. А онзи, който стои зад него, сегашният главен изпълнителен директор на компанията Даниел Джан, даде началото му, за да промотира една нова платформа за електронна търговия, пише CNBC.

11 ноември е известен като Денят на самотните сърца в Китай и се смята, че се е родил през 90-те години в университетите, благодарение на момчетата, отбелязващи факта, че нямат половинки. През 2009 г. Alibaba проведе първото събитие за пазаруване на този ден, предлагайки големи намаления в своята платформа за пазаруване Tmall.

Tmall е една от ключовите платформи за онлайн търговия на Alibaba. Тя стартира през 2008 г. под името Taobao Mall, а през 2009 г. Джан реши да използва 11 ноември, за да даде тласък на марката.

Брутната стойност на продадените стоки на 11 ноември 2009 г. достигна 7,8 млн. долара. Миналата година сумата беше над 26 млрд. долара, превръщайки деня в едно от най-големите събития от този род в света. Джан твърди, че това е нещо, което той не е очаквал.

"Никога не съм очаквал, че реално ще трансформираме този ден в търговски... за цялото общество“, коментира той. „Днес смятам, че е повече феномен“.

Още по темата

В скорошно изявление Джан заяви, че Денят на самотните сърца тази година ще е най-голямото събитие по „обем и обхват“. Въпреки това той не разкрива какви са очакванията на компанията за резултатите от него.

Според главния изпълнителен директор на Alibaba най-голямата промяна в Деня на самотните сърца е как марките гледат на платформата.

"Най-голямата промяна е как... бизнес хората гледат на силата на интернет. В първия ден хората просто си мислят, че това е нов канал за продажбата на повече продукти, но днес по-голямата част от компаниите... виждат дигиталните технологии, интернет, като инфраструктура за трансформиране на техния бизнес и... насочване към нови пазари за достигане до нови клиенти“, коментира Джан.

Тазгодишният Ден на самотните сърца се задава на фона на спадащите цени на акциите в Китай и трудните търговски отношения със САЩ, които могат да засегнат китайските потребители. В последния си отчет за тримесечието до 30 септември Alibaba сви прогнозата за приходите си за фискалната година, посочвайки като основна причина за това макроикономическите условия.

Повече новини за технологии вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

гледано: 1525   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Три четвърти от българските картодържатели искат да плащат със смартфони