Парите, похарчени за онлайн реклама на глобално ниво, са нараснали значително, обяви водеща анализаторска компания, въпреки че някои компании свиват бюджетите си за дигитална реклама, тъй като поставят под въпрос ефективността на този канал, предава Ройтерс.
Zenith, която е собственост на френската агенция Publicis, прогнозира, че рекламодателите ще похарчат около 40,2% от бюджетите си за онлайн кампании тази година, което е над миналогодишните 37,6%.
„За много потребители проверяването на социалните мрежи през мобилните устройства се е превърнало в нещо обичайно, в навик, докато рекламите в социалните мрежи се появяват почти незабелязано в техните нюзфийдове“, коментираха от Zenith.
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг често е посочван като човекът, предизвикал революцията в социалните мрежи, която привлече милиарди потребители в цял свят.
Въпреки това най-голямата социална мрежа е изправена пред проблеми с властите в Европа и САЩ след обвиненията в изтичане на данни и недостатъчно опазване на потребителската информация.
Глобалните разходи за реклама се очаква да нараснат с 4,6 на сто през 2018 г. до 579 млрд. долара, подпомогнати от по-добрия икономически растеж на Китай и Аржентина. Zenith допълва, че очаква разходите за реклама да растат по-бавно от световната икономика като цяло до 2020 г.
Компанията прогнозира, че рекламните разходи ще нараснат със 77 млрд. долара между 2017 и 2020 г.
САЩ, най-голямата икономика в света, ще допринесе най-много за това – с 26%, а Китай се нарежда на второ място. По-интересното е, че в Китай телевизията успя да отговори на силната конкуренция на онлайн видеата и вече не губи рекламни приходи, обяви Zenith.
В Близкия изток и Северна Африка спадът на цените на петрола през 2014 г. накара рекламодателите да свият бюджетите заради очакваното по-слабо потребителско търсене. Политическите сътресения и конфликти по-късно отслабиха позициите на рекламодателите в региона, допълва компанията.
Тя прогнозира 6,2% спад на рекламните разходи тази година за региона.
Zenith очаква 8,8% годишен растеж до 2020 г. в Източна Европа и Централна Азия, които бяха засегнати от конфликта в Украйна през 2014 г., от чуждестранните санкции срещу Русия и спада на цените на петрола.


Нов рекорд: Вижте кое е кучето с най-дълъг език в света
Подпалиха колите на жена в София (СНИМКИ/ВИДЕО)
Година затвор за варненски насилник, пребивал майка си и баба си за пари
Какво време ни очаква в петък?
Общината иска пари от Европа, за да осигури доброволците във Варна
Празни супертанкери се надпеварват за суров петрол
Складирането на петрол в Китай замъглява перспективите на търсенето
Новият модел на DeepSeek може отново да разтърси света през 2026 г.
Дезинформацията подкопа COP30 и възможностите за рационален икономически дебат
Най-лошата година за саудитските акции от 10 г. насам стресна трейдърите
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Левски разби "тигрите" от Бистрица и е на 1/4-финал за Купата
Дигиталният свят изкушава! Родители, общувайте с децата си
Unfold the Moment: Глобална премиера на нов безкомпромисен сгъваем смартфон - Huawei Mate X7, и FreeClip 2 с ново ниво на комфорт и елегантност
Почина баскетболният треньор Иван Евстатиев
Гуинет Полтроу и синът ѝ заедно на събитие, Моузес е одрал кожата на баща си