Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Печалбата на Whirlpool расте заради по-високите цени и по-ниските разходи

Компанията е продала по-малко продукти през първото тримесечие, но цените им са по-високи

Печалбата на Whirlpool расте заради по-високите цени и по-ниските разходи

Снимка: Архив Ройтерс

Whirlpool увеличи печалбата си през първото тримесечие, след като продаде по-малко продукти, но на по-високи цени, пише в. Wall Street Journal.

В резултат от новините книжата на компанията повишиха стойността си с 8 на сто по време на следборсовата търговия, след като фирмата разкри, че е надминала очакванията за печалбата за тримесечието и прогнозира, че разходите, свързани с митата и суровините, тази година ще са по-ниски от прогнозираното.

Whirlpool повишава цените на стоките си, за да компенсира нарастването на разходите.

Проучване на Becker Friedman Institute, публикувано вчера, показва, че митата на внесените перални машини струват на потребителите около 1,5 млрд. долара годишно. Цените на сушилните, които не са директно засегнати от митата, също нарастват, сочи още докладът.

Администрацията на Доналд Тръмп наложи мита върху пералните машини миналата година, след като Whirlpool лобира за защита от това, което определи като нечестна чуждестранна конкуренция. Но компанията беше засегната и от по-големите рахзоди за производството, свързани с други мита - върху вноса на стомана и алуминий. И двата материала са ключови компоненти за този продуктов сегмент.

Търговските спорове доведоха до по-слаби продажбени обеми, но подобриха маржовете на Whirlpool. Компанията твърди, че е продала със 7% по-малко перални машини в Северна Америка през последното тримесечие, но отчете 0,7% ръст на приходите в региона заради по-високите цени.

Компанията очаква разходите ѝ да нараснат с между 200 и 250 млн. долара тази година, което е под по-рано очакваните 300 млн. долара.

Още по темата

По думите на Whirlpool приходите от продажби на чуждестранните пазари са спаднали. В част от случаите те са засегнати от валутните колебания.

Приходите в региона, включващ Европа, са се свили с 9 на сто, а тези в Латинска Америка - с близо 3%. В Северна Америка, която е най-големият пазар на Whirlpool, приходите от продажби са нараснали с 0,7% до 2,5 млрд. долара.

За първото си тримесечие Whirlpool отчете 471 млн. долара печалба, или 7,31 долара на акция, при 94 млн. долара, или 1,30 долара на акция, година по-рано. Като се изключат някои разходи и еднократни елементи, компанията отчита печалба от 3,11 долара на акция, с което надмина очакванията на анализаторите за 2,86 долара на акция според FactSet.

Общите приходи от продажби за първото тримесечие са достигнали 4,76 млрд. долара. За сравнение година по-рано те бяха 4,91 млрд. долара. Анализаторите очакваха сумата да достигне 4,83 млрд. долара.

Whirlpool очаква тази година печалбата ѝ да е в диапазона 14,05-15,05 долара на акция. Предишната прогноза беше за 12,75-13,75 долара на акция.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Международната експанзия на Xiaomi се отплаща