Финландската компания Rovio Entertainment Oyj обяви, че рентабилността ѝ се е подобрила през първото тримесечие, тъй като производителят на играта Angry Birds е похарчил по-малко за привличането на нови потребители към игрите си и е засилил ефективността на разходите си за лицензирането на бранда, съобщава Bloomberg.
Коригираната печалба преди данъците, лихвите, обезценката и амортизацията е нараснала с 43% до 14,6 млн. евро. Маржът на печалбата се е увеличил до 22,2% спрямо 15,4% преди година. Акциите на компанията поскъпнаха с 5,5% сутринта в Хелзинки след новината.
Компанията предупреди, че в краткосрочен план рентабилността вероятно ще спадне, тъй като ще отнеме повече време разходите ѝ за привличане на потребители да генерират положителна възвръщаемост. Може да са нужни 12 месеца да се изплатят обратно инвестициите в това отношение спрямо предишната оценка за до 10 месеца, каза Rovio.
“Това може да има негативен ефект върху рентабилността в краткосрочен план“, каза главният изпълнителен директор Кати Леворанта в отчета на компанията. „Разходите за дигитален маркетинг в индустрията продължават да са високи“.
Дори с краткосрочен удар върху рентабилността, Rovio прогнозира годишни приходи от 260 до 300 млн. евро и оценява коригираната печалба преди лихвите и данъците да бъде между 9 и 11% от нетните продажби. Тя продължава да очаква да похарчи около 30% от приходите на подразделението за игри за привличането на потребители тази година.
Инвеститорите трябваше да устоят на няколкото разпродавания на акции от първичното публично предлагане на Rovio през септември. Първо, компанията не успя да обясни нарастващите разходи за маркетинг на инвеститорите през ноември, а след това ги изненада с по-лоши от очакванията насоки и отказа да излезе от самоналожения период на мълчание, дори когато акциите ѝ изгубиха 50% от стойността си в един ден през февруари.
Акционерите, които купиха книжа на Rovio за по 11,50 евро в IPO-то преди по-малко от година, гледаха как акциите губят почти 60% от цената си, оставяйки компанията с пазарна капитализация от около 400 млн. евро.
Инвеститорите отчаяно искат доказателства, че Rovio не е чудо за един ден и може да повтори успеха на Angry Birds. Петте топ игри на Rovio през първото тримесечие са Angry Birds 2, Angry Birds Friends, Angry Birds Match, Angry Birds Blast и Angry Birds Evolution. Компанията в момента имат 10 игри в различни фази на развитие, а една от тях е пусната пробно, каза още компанията.


Нов рекорд: Вижте кое е кучето с най-дълъг език в света
Подпалиха колите на жена в София (СНИМКИ/ВИДЕО)
Година затвор за варненски насилник, пребивал майка си и баба си за пари
Какво време ни очаква в петък?
Общината иска пари от Европа, за да осигури доброволците във Варна
Празни супертанкери се надпеварват за суров петрол
Складирането на петрол в Китай замъглява перспективите на търсенето
Новият модел на DeepSeek може отново да разтърси света през 2026 г.
Дезинформацията подкопа COP30 и възможностите за рационален икономически дебат
Най-лошата година за саудитските акции от 10 г. насам стресна трейдърите
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Левски разби "тигрите" от Бистрица и е на 1/4-финал за Купата
Дигиталният свят изкушава! Родители, общувайте с децата си
Unfold the Moment: Глобална премиера на нов безкомпромисен сгъваем смартфон - Huawei Mate X7, и FreeClip 2 с ново ниво на комфорт и елегантност
Почина баскетболният треньор Иван Евстатиев
Гуинет Полтроу и синът ѝ заедно на събитие, Моузес е одрал кожата на баща си