Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Uber иска да се възползва от бума на бързите доставки в Европа

Компанията показва все по-голямо желание за експанзия на бизнеса с хранителни стоки на Стария континент

Uber иска да се възползва от бума на бързите доставки в Европа

Снимка: Bloomberg L.P.

Uber Technologies проучва възможностите да разшири предлагането на бързи доставки на хранителни продукти в Европа, след ударното навлизане на услугите, които носят храна до прага на потребителите до 15 минути, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпросa.

Потенциалната експанзия зад граница на базираната в Сан Франциско Uber подчертава по-големите амбиции в областта на доставките на компанията за споделено пътуване. Този сегмент се превръща във все по-важен за компанията, която управлява бизнеса Uber Eats. По-рано тази година компанията заяви, че бизнесът ѝ с доставки на хранителни стоки, който започна работа миналото лято, е напът да генерира 3 млрд. долара годишни резервации.

Говорител на Uber е отказал да коментира.

Още по темата

Пандемията предизвика по-голямо търсене на доставки на всичко – от готови ястия от ресторанти до алкохол и други стоки. Всичко това доведе до ожесточена конкуренция кой да доставя стоки до домовете на потребителите за рекордновреме. Рисковите инвеститори наляха милиарди долари в тази развиваща се индустрия, а в Лондон Uber ще се изправи срещу добре финансирани конкуренти - от местните Deliveroo и Zapp до турската Getir.

Възможностите пред Uber могат да включват партньорство с утвърдени вериги хранителни магазини или работа със съществуващи стартъпи за бързи доставки. Преди това Uber работеше по бързи доставки в партньорство с американския стартъп Gopuff, което даде възможност на потребителите на Uber да поръчват стоки от центровете на Gopuff през нейното приложение.

Освен това през юни Uber обяви, че ще придобие останалия дял от онлайн магазина за хранителни стоки Cornershop, за да разшири предложенията си в Латинска Америка. А в приложенията на Uber в Лондон потребителите могат да поръчват от Jifffy – стартъп, предлагащ доставка до 15 минути на хранителни и други стоки.

По-рано тази година Uber нае бившият онлайн директор на Tesco Ийв Хенриксън, която ще служи като регионален генерален мениджър доставки за Европа, Близкия изток и Африка. Тя ще застане начело на регионалния бизнес с доставките, след като през първото тримесечие на тази година резервациите в него нараснаха със 178% спрямо година по-рано.

От началото на 2021 г. до 11 октомври рисковите инвеститори по света са сключили сделки за 11,3 млрд. евро в сферата на доставките на хранителни стоки. Сумата изпреварва финансирането за цялата 2020 г. На Европа се падат 3,9 млрд. евро, сочат данни на PitchBook.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Властите в ЕС разглеждат по-обстойно сделката на Microsoft и Nuance