Въпреки рекордно ниската база за сравнение от 2020 г., когато пандемията от коронавирус завладя света, продажбите на нови автомобили продължават да намаляват в Европейския съюз (ЕС) през миналата година поради недостига на полупроводници. На фона на очакванията за подобрение на доставките през тази година Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) сега прогнозира, че регистрациите на леки автомобили в ЕС ще се върнат към растеж през 2022 г., нараствайки със 7,9% до 10,5 милиона броя на годишна база.
Въпреки подобрението данните все още ще изостават с около 20% от обемите, отчетени през 2019 г. В светлината на новия Европейски закон за чиповете, който се очаква да бъде публикуван във вторник, АСЕА призовава ЕС да намали зависимостта на индустрията на полупроводниците от чуждестранни доставчици, за да избегне евентуални щети върху секторите, които ще определят европейското бъдеще.
На фона на миналогодишния спад на пазара, предизвикан до голяма степен от проблемите в глобалните вериги на доставка, електромобилите продължават да отчитат ръстове, като в момента всеки пети автомобил, продаден в ЕС, разполага с батерия.
„Силното представяне на автомобилите с електрическо зареждане е много добра новина“, заяви Оливер Ципсе, президент на ACEA и главен изпълнителен директор на BMW Group. „Не можем обаче да забравим, че това все още е доста крехък пазар, който до голяма степен разчита на мерките за подкрепа като стимули за покупка и най-вече добре развита и достъпна зарядна инфраструктура“, добавя той.
АСЕА
Понастоящем темпът на внедряване на инфраструктура изостава значително от потребителското търсене на автомобили с електрическо зареждане, изтъква АСЕА. Всъщност през последните пет години продажбите на електрически автомобили нарастват четири пъти по-бързо от изграждането на зарядни пунктове.
„Продажбите на електрически автомобили са се увеличили повече от 10 пъти между 2017 и 2021 г., докато броят на обществените зарядни станции в ЕС нараства с по-малко от 2,5 пъти за същия период“, подчертава Ципсе, добавяйки: „Ако тази ситуация не се подобри бързо чрез въвеждане на амбициозни цели за всички държави членки на ЕС, много скоро ще се озовем в задънена улица“.
Ципсе споделя своите опасения, докато Европейският парламент и правителствата на страните членки на ЕС дискутират предложения Регламент за разгръщане на инфраструктура за алтернативни горива. В тази връзка АСЕА призова европейските институции да засилят значително първоначалното предложение на Европейската комисия (ЕК) относно регламента, за да гарантират, че Европа ще изгради достатъчно широка и достъпна мрежа от зарядни станции.


ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
Ето къде няма вода във Варна днес
"Възраждане" при Радев: Ние, българите, искаме нови избори
Двама варненци на 26 и 27 години пребиха мъж за 150 лева
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
Страните от източния фланг на ЕС заедно ще търсят пари за отбрана срещу Русия
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
3 витамина, които са важни за женското здраве
Костадинов повтори след срещата с Радев: Този парламент е изчерпан
Лавров коментира САЩ: Искат да поставят Европа на мястото ѝ
Част от столичен квартал остава без вода утре