Китай прекъсна негативната серия от 8 последователни месеца на спад в продажбите на нови леки коли, записвайки 0,9-процентен ръст през януари. В същото време обаче регистрациите на автомобили, използващи нов вид енергия (NEV), в Китай се понижават с 18,6% през януари спрямо декември 2021 г., след като страната намали субсидиите за закупуване на нискоемисионни превозни средства с 30%, съобщава Ройтерс.
Продажбите на NEV, където влизат изцяло електрически превозни средства, плъгин хибриди и автомобили с водородни клетки, достигат 431 хил. броя през миналия месец, което представлява годишен ръст от 135,8%, показват данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM).
Продажбите през декември нараснаха, тъй като купувачите бяха стимулирани от факта, че предстоеше редуциране на субсидиите през януари, коментира Цю Доншу, генерален секретар на Китайска асоциация за леки автомобили (CPCA).
През декември в Китай бяха продадени 518 000 NEV, което представлява 159,5% ръст на годишна база.
Китай има амбициозни цели по отношение на масовото налагане на NEV като част от усилията си за ограничаване на замърсяването на въздуха и вярва, че индустрията е узряла достатъчно, за да се ръководи от търсенето, а не от субсидиите.
Общите продажби на автомобили на най-големия автомобилен пазар в света са нараснали с 0,9% през януари спрямо година по-рано до 2,53 милиона броя, първият им ръст след осем поредни месеца на спад, посочва CAAM.
През януари търсенето е продължило да се увеличава преди Китайската нова година на фона на стабилизирането на предлагането на чипове.
Глобалният недостиг на полупроводници принуди автомобилните производители да намалят или преустановят производството, което се отрази върху цените и рефлектира върху продажбите. За да смекчат негативния ефект, концерните заложиха на изграждането на превозни средства с по-висок марж.
В понеделник данни от CPCA показаха, че през януари американският производител на електрически превозни средства Tesla Inc е продал 59 845 автомобила, произведени в Китай.
Tesla е единственият чуждестранен автомобилен производител сред десетте най-продавани NEV марки в Китай. Местните конкуренти като Nio, Xpeng и Li Auto засилват своите позиции на родния пазар, предлагайки продукти, които са по-съобразени с вкусовете на китайските потребители в сравнение с чуждестранните модели.
През декември Tesla продаде рекордните 70 847 автомобила, произведени в Китай, значително повече от Nio и Xpeng.
В началото на февруари Xpeng обяви, че е доставила 12 922 електрически превозни средства за януари, което представлява спад от над 19% спрямо декември 2021 г. На годишна база обаче продажбите на компанията нарастват със 115%. Това е петият пореден месец за Xpeng, в който доставя над 10 000 електромобила.
Местният конкурент Nio обяви, че е доставил 9652 превозни средства през януари, което представлява ръст от 33,6% на годишна база. Данните обаче изостават от декември, когато са регистрирани 10 489 продажби.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба