Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

CATL атакува пазара на батерии за електромобили с натриево-йонен продукт

Концернът представя и технология, която интегрира натриево-йонни и литиево-йонни клетки в един пакет

CATL атакува пазара на батерии за електромобили с натриево-йонен продукт

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Китайският технологичен разработчик Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) представи натриево-йонна батерия, чиито клетки са с по-малка енергийна плътност и използват по-евтини материали от литиево-йонните батерии, съобщава Bloomberg. 

Още по темата

Освен новото поколение натриеви батерии, CATL пуска в продажба и ново решение, свързано със захранването на електромобили, което може да интегрира натриево-йонни и литиево-йонни клетки в един пакет, компенсирайки недостига на енергийна плътност при първите, като същевременно запази техните предимства.

„Натриево-йонните батерии имат уникални предимства при работа в условия на ниски температури, бързо се зареждат и лесно се адаптират към околната среда“, казва председателят на CATL Дзън Юцюн. „Освен това те са съвместими и се допълват с литиево-йонните батерии. Разнообразните технически маршрути са важна гаранция за дългосрочното развитие на индустрията", допълва той.

Въпреки че CATL е най-големият производител на батерии в света, основен доставчик на Tesla, с продажби от 34,1 гигаватчаса през първото полугодие и с пазарен дял от 30%, компанията, подобно на своите конкуренти, също беше засегната от нарастващите разходи за суровини. цената на литиевия карбонат, основна съставка в повечето батерии, е нараснала двойно през тази година, докато никелът поскъпва до 5-месече връх.

Продължителното зареждане на натриево-йонната батерия няма да причини повреда, нито корозия. Но по-ниската енергийна плътност на този продукт досега не ги правеше подходящи за леките автомобили, при които производителите се стремят да увеличават пробега с едно зареждане. Поради тази причина те се използват главено при автомобили с ограничен обхват и при решения за съхранение на енергия от нисък клас.

CATL заяви, че чрез постижения в научноизследователската и развойна дейност натриево-йонните батерии от първо поколение са достигнали 160 ватчаса/килограм, следващите поколения вече ще надхвърлят 200 ватчаса/килограм.

„Напредък при натриево-йонната батерия би могло потенциално да реши предизвикателствата около разходите, пред които са изправени китайските разработчици на възобновяеми източници, като намали разходите за съхранение на енергия“, посочва Ли Сю, анализатор от Wood Mackenzie. 

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Новият електрически седан на Lucid е шампион при пробега