Германският доставчик на автомобилни компоненти Continental AG ще освободи Волфганг Шефер като главен финансов директор след разследване на германската прокуратура заради скандала с незаконното използване на устройства за манипулиране на данните за емисиите при дизеловите двигатели, станал известен като „Дизелгейт“, съобщава Ройтерс.
Надзорният съвет на Continental e взел решението на извънредно заседание и се e съгласил постът на Шефер да бъде поет временно от главния изпълнителен директор Николай Зетцер.
„Тези промени са взети в контекста на вече известните разследвания от прокуратурата в Хановер по отношение на незаконното използване на устройства в дизеловите двигатели и проблемите в текущото разследване на Continental“, посочват от компанията. „Continental разследва случая стриктно и задълбочено и си сътрудничи безусловно с прокуратурата“, добавят от концерна.
Сградите на компанията в Хановер и Регенсбург, Германия, бяха претърсени миналата година като част от разследване на прокуратурата относно поставянето на устройства за манипулиране на данните за емисиите при дизеловите автомобили от групата на Volkswagen. Прокурорите разследват ролята на Continental в доставката на компоненти за дизеловите двигатели, използвани в моделите на Volkswagen. Най-големият автомобилен концерн в Европа беше обвинен в нарушаване на ограниченията за емисиите и фалшифициране на данните за замърсяването с помощта на нелегален софтуер.
Шефер беше назначен като главен финансов директор в Continental през 2010 г. През 2019 г. неговият договор беше удължен до 2024 г.
Скандалът „Дизелгейт“ от есента на 2015 г. бе разкрит почти случайно от студенти от Университета в Западна Вирджиния. Към учебното заведение има институт за изследване на отделяните във въздуха вредни емисии. Студентите практикуват във въпросния Център за алтернативни двигатели с вътрешно горене и емисии, където замерват двигателите на различни леки и тежкотоварни автомобили. Те се натъкват на превозни средства, произведени от Volkswagen, при които техническите спецификации не отговарят на реалността. Данните стигат до Американската агенция за опазване на околната среда, която предприема редица тестове, от които става ясно, че германската група е използвала в автомобилите си софтуер за манипулация на данните за вредните емисии.
Continental е шестият по големина автомобилен доставчик в света в класацията на най-големите доставчици на автомобилни части на Automotive News с приходи от продажби през 2020 г. в размер на 29,68 милиарда долара.


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос