Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz ще представи своя електрически седан EQS, който се очаква да бъде оборудван с батерия, която ще използва най-добрите технологии, за да може електромобилът да се конкурира успешно в своя сегмент, пише Bloomberg.
Пазарният дебют на EQS ще бъде на 15 април - това ще бъде първият автомобил Mercedes, изграден върху специална платформа и ще представлява крайъгълен камък за германската марка, която беше критикувана, че се забави с ангажимента си да електрифицира своето портфолио.
Следващата година Mercedes ще произведе осем напълно електрически автомобила в рамките на три континента, заяви главният оперативен директор на марката Маркус Шефер.
„Подобрихме гъвкавостта на всички фабрики по света, за да можем навсякъде да произвеждаме хибриди, напълно електрически автомобили и коли с двигатели с вътрешно горене, в зависимост от търсенето на клиентите и индивидуалното развитие на пазара“, изтъква Шефер. „Отне ни известно време, за да подготвим всичко това, но сега е време да го изпълним“, добавя той.
Очаква се по време на тестовете EQS да успее да измине 700 километра с едно зареждане на батерията, което ще представлява ясен сигнал за предизвикателството, което Mercedes отправя към лидера при електромобилите Tesla Inc.
Миналата седмица най-големият германски и европейски автомобилен производител Volkswagen AG обяви плановете си да отнеме короната на Tesla при продажбите на електрически превозни средства не по-късно от 2025 г., докато BMW AG прогнозира, че продажбите на електромобили ще представляват около половината от доставките на концерна до края на десетилетието.
Mercedes е в разгара мащабно преструктуриране, което включва премодифициране на производствените съоръжения, където се сглобяват автомобили с двигатели с вътрешно горене. Реконструкцията беше последвана от плана на компанията майка Daimler AG да раздели бизнеса с луксозни коли и този с тежкотоварни превозни средства.
„Темпът на трансформация на индустрията ни ангажира, разбира се, но това, което е наистина ключово за нас сега, е, че предоставяме реални доказателства за нашата стратегия за нашите фабрики и продукти“, посочи Шефер.
Компанията ще подкрепи компактните електромобили EQA и EQB с по-големите EQS и EQE през тази година и ще представи SUV версии на последните два модела, които ще бъдат произведени в американския ѝ завод в Алабама.
Обхватът на батериите, които Mercedes използва при EQS, ще надхвърля 412 мили (около 660 км), колкото е обхватът при версията Long Range на Tesla Model S.
Но германският концерн може би няма да разполага с тази преднина дълго време. Стартъпът Lucid Motors Inc. заяви, че ще пусне в продажба нова версия на своя Air Sedan, която ще предлага пробег от 517 мили (над 820 км), а Tesla е изчислила, че Model S Plaid+, планиран да се появи на пазара в края на тази година, ще може да измине 520 мили (над 830 км).
При всяко положение EQS представлява напредък за Mercedes. Компанията изгради своето първо електрическо превозно средство, SUV моделът EQC, на модифицирана платформа, използвана за неговите автомобили с двигател с вътрешно горене. Той предлага около 290 мили (над 460 км) пробег с едно зареждане.
Шефер каза още, че занапред Mercedes ще може гъвкаво да увеличава производството на всякакъв вид превозни средства. Той очаква „рязко увеличение“ през тази година по отношение на плъгин хибридите и чистите електромобили, които представляват 8% от доставките на концерна през 2020 г.
Mercedes ще може да отговори на търсенето, ако потребителите възприемат електромобилите по-бързо от очакваното, добавя директорът. Компанията прогнозира, че през 2030 г. половината от доставките ѝ ще представляват плъгин хибриди и напълно електрически автомобили.


Започна операцията по изтегляне на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Фризьорските услуги може да поскъпнат
Черно море все само гейм на Левски във Варна
"Войната" по пътищата взе нови две жертви за денонощие
Стрелба в университет в САЩ! Има двама загинали и осем тежко ранени
Европа опитва да спечели време за автомобилната индустрия, заседнала в настоящето
Уолстрийт пропуска технологиите и залага на традициите за растеж през 2026 г.
Защо натискът за по-силен юан няма да изчезне
Разширяването на НАТО беше добра идея, докато изведнъж не беше
Хауърд Маркс се тревожи какво причинява AI на обществото
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Volkswagen попадна в капан
Калас и Кос призоваха Босна и Херцеговина да се придържа към курса към ЕС
Люлинският кмет предлага намаляване с 25% на таксата за битови отпадъци за жителите на квартала
Двама души са загинали през последното денонощие
Учени разкриха реалните ползи и рискове на медицинския канабис
Одеса е подложена на масирана атака
преди 4 години имаш впредвид тези мерцедеси дето са с двигатели от рено ли ... ?! ... щото ти на другите не си и помирисвал интериорът ... дори и бегла представа си нямаш каква е поддръжката на читав мерцедес ... а пък за нова кола от магазина само са чел в autobild кое как е ... :))) ... по това какъв църкалник си за сметки на ток и колко струва кило нафта/бензим си ми ясен ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Изобщо не подлежи на съмнение. Мъск може да се надява да остане бутиков бранд, нещо като Порше, обаче и в това се съмнявам - много се разду балонът там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мерца си е Мерц, ей!Винаги е номер 1.По повод електричките - ако съумеят да направят масово и достъпно прпизвидство на батерии - не само Мъски ще доста ще пострада.Защото ако цената и качествата са сходни, ми се струва, че огтомния процент биха избрали Мерц. Просто качеството е нива над останалите в масовото производство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Има две марки автомобили - Мерцедес и останалите.Зелю кара коли на по 400К км и няма да разбере горното изречение :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години звездната фирма те първа трябва да доказва производителност на електричката си (само да не е като емисиите на дизелите си :))) ), трябва да докажат и че могат да произвеждат количество . досега все още нищо , само приказки по изложенията . иначе интериорът на S-класата е добър , за другото може да се спори . а това е от едни италиански маниаци , 1078км с едно зареждане на батерията и то преди 4 години ... :)))https://twitter.com/TeslaOwnersIT/status/893255144447643648?s=20 отговор Сигнализирай за неуместен коментар