Американският автопроизводител Ford Motor Co., японската Suzuki Motor Corp. и южнокорейският концерн Hyundai Motor са сред 20-те компании, които кандитатстват за стимули по нова правителствена схема в Индия в размер на 3,5 млрд. долара за насърчаване на превозните средства без емисии, съобщава Ройтерс.
Индийското правителство одобри през 2021 г. план, който ще подкрепи автомобилния сектор за период от 5 години за увеличаване на производството на електромобили и водородни превозни средства, както и свързаните с тях компоненти.
Схемата е част от правителствения план на премиера Нарендра Моди да ограничи разходите по внос на горива и да намали замърсяването чрез насърчаване на местното производство на чисти превозни средства.
Министерството на тежката промишленост заяви, че е одобрило заявления за участие на 20 компании, сред които още изпъкват имената на Kia Motors, Tata Motors, Mahindra & Mahindra и Ola Electric.
Миналата година Ford реши да спре продажбата на автомобили в Индия, но запази своите две фабрики в страната. Автомобилният производител проучва възможността да използва една от тези фабрики като база за производство на електрически автомобили за износ.
От своя страна Tata Motors заяви, че се ангажира „да оформя автомобилния пейзаж на Индия с интелигентни и устойчиви решения за мобилност“.
Общо 115 автомобилни компании и производители на авточасти са кандидатствали за схемата за стимулиране. Правителството ще обяви окончателния списък на производителите на по-късна дата.
Стимулите ще варират от 8% до 18% от стойността на продажбите на превозните средства или компонентите и ще бъдат предоставени на компаниите, ако последните отговарят на определени условия като минимална инвестиция за пет години и 10% ръст на продажбите за всяка година.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай