Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. увеличава разходите за електрически превозни средства с поне 36% до 30 млрд. долара през следващите четири години и заяви, че до края на десетилетието четири от 10-те модела, които ще продава, ще използват батерии, съобщава Bloomberg.
Инвестицията включва създаване на гама от батерии, които производителят нарича IonBoost, и разработването на твърдотелни клетки, които се разглеждат като следващ пробив за намаляването на цените на този важен компонент и за разширяването на пробега с едно зареждане, обявяват от Ford.
„Това е най-голямата ни възможност за растеж и създаване на стойност, откакто Хенри Форд започна да разпространява Model T, и ние хващаме тази възможност с две ръце“, заяви главният изпълнителен директор на втория по големина американски автомобилен концерн Джим Фарли.
От началото на годината акциите на Ford успяха да прибавят около 46% към стойността си, благодарение на амбициозните ангажименти от страна на традиционните автомобилни концерни да електрифицират своето продуктово портфолио.
Нов бизнес
Ford също създава бизнес за търговия с търговски превозни средства и дистрибуция, наречен Ford Pro, с идеята да генерира постоянен поток от приходи. Отдалечаването от стария бизнес модел, при който всички приходи идват от продажбата на автомобил, ще помогне на производителя да реализира 8% марж на оперативната печалба до 2023 г.
Концернът заяви, че новият му бизнес ще включва цифрови и физически услуги, както и създаване на мрежа от зарядни станции, депа и домашни съоръжения за зареждане. Ford назначава Тед Канис като главен изпълнителен директор на Ford Pro. Преди това Канис работи като генерален мениджър за Северна Америка в търговския отдел на Ford.
Решението на Ford е предшествано от пазарния дебют на неговия електрически пикап F-150 Lightning, който беше уважен от президента на САЩ Джо Байдън.
Компанията ще обедини сили с южнокорейският концерн SK Innovation Co. за производство на батерии за електромобили в два завода в САЩ. Ford прогнозира, че ще се нуждае от 10 завода за батерии до 2030 г. и заяви, че планира да създаде допълнителни съвместни предприятия с други производители на батерии.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 4 години ...а КАК ТОЧНО, предвиждат да се обслужва и поддържа тази супер батерия - не пише. Ай-яй-яйййй, лоша работа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар