General Motors Co. (GM) очаква продажбите и печалбата за второто тримесечие да се понижат поради проблемите с веригата на доставки, но американският автомобилен производител заяви, че може да компенсира забавеното производство по-късно тази година и потвърди насоките си за цялата година.
GM има около 95 хил. превозни средства като инвентар към 30 юни - повечето от тях произведени през юни - които не могат да бъдат продадени, докато не пристигнат определени полупроводници, за да се завърши сглобяването, става ясно от подадени в сряда борсови документи. Концернът очаква да завърши изграждането на тези превозни средства до края на годината, което ще запази целогодишната му перспектива, съобщава Bloomberg.
Недостигът на полупроводници отшумява, но автопроизводителите продължават да изпитват затруднения относно наличността на определени чипове. Дефицитът принуди GM и други компании да намалят производството за определени периоди или да сглобят превозните средства, оставяйки ги на склад, докато не пристигнат полупроводниците.
GM казва, че продажбите през второто тримесечие спадат с 15% поради проблеми с производството и доставките. Колкото и голям да е спадът, той е знак за подобрение в сравнение с втората половина на миналата година, когато проблемите с глобалните вериги на доставка свиха продажбите с над 40 на сто.
Компанията заяви, че очаква пазарният ѝ дял да се повиши с 1 процентен пункт през тримесечието до 16,3%. GM вероятно ще си върне лидерството при продажбите в САЩ, което му беше отнето от японския конкурент Toyota Motor Corp., според прогноза на консултантската фирма Cox Automotive.
Базираният в Детройт GM посочва, че печалбата му за второто тримесечие ще бъде между 1,6 млрд. и 1,9 млрд. долара, изоставайки от средната оценка на анализатори за 2,4 млрд. долара.
Въпреки удара по тримесечните продажби GM се придържа към очакванията си за 2022 г. за нетна печалба между 9,6 млрд. и 11,2 млрд. долара, коригирана оперативна печалба от 13 млрд. до 15 млрд. долара и коригирана печалба на акция от 5,76 до 6,76 долара.
По-рано този месец стана ясно, че GM планира да се върне в Европа с модели, захранвани с батерии, започвайки с марката Cadillac, като същевременно обмисля продажбата на електрическата версия на Hummer.
Концернът може скоро да започне да внася в Европа електрическия модел Cadillac Lyriq, който вече се продава в САЩ. Подобен ход ще разшири присъствието на GM в регион, където компанията в момента продава само луксозни превозни средства и спортната кола Corvette в ограничени количества.
Това би представлявало своеобразно завръщане на GM в Европа, където концернът продаде марките Opel и Vauxhall през 2017 г. на Stellantis NV след две десетилетия на загуби.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?