IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германия се нуждае от над 10 млн. електромобила в битката срещу замърсяването

Специална работна група ще разработва методи за ограничаване на вредните емисии

18:46 | 28.03.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Германия, най-силната икономика в Европа, се нуждае от над 10 млн. електромобила по пътищата до 2030 г., за да постигне значителен напредък при намаляването на количеството вредни емисии във въздуха, съобщава Bloomberg TV Bulgaria

Страната затваря атомни електроцентрали и се насочва към чиста енергия, но изглежда, че са необходими по-твърди стъпки.

Силното автомобилно лоби, 800 хил. работни места в автомобилния сектор и нация, която предпочита двигателите с вътрешно горене, карат политиците да бъдат внимателни и предпазливи, когато става дума за увеличаването на данъците върху горивото.

Това е един от основните изводи на форума с участието на експерти в бранша, който беше организиран от германския канцлер Ангела Меркел, като бяха представени анализи от проучванията на правителството в Берлин.

Необходимо е по пътищата в Германия да се движат поне 10 млн. електрически автомобила до 2030 г., за да се ограничат вредните емисии и да се изпълнят препоръките от Парижкото споразумение за климата, твърдят експертите. Към момента в страната се използват близо 200 хил. електрически или хибридни превозни средства.

„Ако 20% от регистрираните автомобили са електрически, това ще ограничи емисии“, коментира депутатът и говорител по електрическата мобилност в Социалдемократическата партия Арно Кларе.

„Няма да е лесно, но е постижимо”, смята Кларе.

Мнозинството от депутати в германския парламент са на мнението, че електромобилите на батерии са ключът към разрешаването на проблема.

Докато голяма част от политиците се опасяват, че могат да окажат негативно влияние на автомобилната индустрия, Меркел е напълно амбицирана да изпълни условията по Парижкото споразумение за климата и да се понижат вредните емисии във въздуха с 42% спрямо нивата от 1990 г. до 2030 г.

Поради това се създава специална работна група, като начело застава бившият изпълнителен директор на софтуерната компания SAP SE Хенинг Кагерман. В групата ще участват редица директори от автомобилния сектор и ще бъдат разработени три метода, чрез които Германия да намали емисиите.

Има предложение, че синтетичните горива или тези на биологична основа (биогорива) могат да спомогнат за целта. Предимството им е, че за тях не се изискват промени в двигателя или инфраструктурата на бензиностанциите, се посочва в доклада.

„Важно е да подкрепим употребата и на други чисти технологии като синтетичните горива“, коментира Кларе.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:17 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още