Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor Co. предвижда интерактивно и отчасти виртуално бъдеще, което нарича „метамобилност“, където различни роботизирани устройства взаимодействат с хората, за да предоставят широк спектър от услуги за мобилност - от автоматизирано индивидуално транспортиране до дистанционно управление на роботи в „умни“ фабрики, пише Ройтерс.
Ръководителите на Hyundai, водени от главния изпълнителен директор Чунг Юй-сун, представиха новата визия по време на пресконференция на годишното изложение за потребителска електроника в Лас Вегас CES.
Hyundai очаква да използва своя растящ опит в роботиката и изкуствения интелект, за да изгради бъдеща мрежа за мобилност, която свързва хората от реалния свят с обекти и задачи във виртуалния свят.
Концепцията е свързана с така наречената метавселена, термин, въведен преди 30 години от автора Нийл Стивънсън в романа „Снежен крах“, но който привлече внимание наскоро, когато американската компания Facebook промени името си на Meta Platforms Inc. Отнася се до споделени виртуални среди, до които хората имат достъп чрез интернет и които могат да използват виртуална или разширена реалност.
Hyundai предложи няколко примера за това как може да свърже метавселената и реалния свят. Един от тях е когато превозното средство може да се трансформира в работно пространство или в стая за развлечения, която включва платформа за триизмерни игри. Концернът предлага и т.нар. „умна“ фабрика, в която хора извън съоръжението ще могат да управляват дистанционно намиращите се в него роботи, взаимодействащи с други машини и с продуктите в завода.
Друга възможност представляват автоматизираните лични транспортни устройства за хора с увреждания или за лица, които искат да поддържат социална дистанция по време на пътуване.
За да може всичко това да се превърне в реалност и да работи, автомобилният производител заяви, че изгражда т.нар. екосистема за мобилност на нещата, която ще свързва модулни роботизирани платформи за извършване на различни услуги за мобилност.
Един такъв модул, наречен Plug & Drive, или PnD, представлява роботизирана платформа с едно колело, която комбинира интелигентно управление, спирачна система и окачване с електрическо задвижване на колелото, камери и лайдарни сензори за автоматизирана работа.
За по-големи логистични задачи и други услуги за мобилност, Hyundai може да обедини четири PnD модула, включително едно приложение, което се сдвоява с куче робот, наречено Спот.


Опашки се извиват пред машините за монети - хората се отървават от стотинките си преди еврото
Опасен дрифтаджия вилнее край Варна, кара с 300 км/ч
Танкерът "Кайрос" стигна до безопасно място в Бургаския залив
Левицата пред разпад - част от структурите на БСП искат оставката на Зафиров
Защо синдикатите не подкрепят удължителния бюджет?
Как правилното офис обзавеждане повишава продуктивността на екипа?
Петролът удължава спада си и достигна най-ниското ниво от 2021 г.
Тръмп съди BBC за $10 млрд. заради редакция в документален филм
Турски изтребители F-16 свалиха заблуден дрон над Черно море
Биткойн проби $86 000, докато се спуска към дъното за годината
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
Защо системата Start/Stop може да не работи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
"Възраждане" към президента: Държавата е в сложна и кризисна ситуация
КНСБ за удължителния закон: Ще направи повече пакости
3400 евро за кв. м искат в центъра на София
Ясно, тихо и слънчево е времето в планините
Зетят на Тръмп се отказа да строи хотел в Белград
преди 3 години новата мода за ***.... сега ако ми обяснят как ще си с увреждания в метавселената?... отговор Сигнализирай за неуместен коментар