Китайската компания Envision Group планира да инвестира до 2 млрд. евро в изграждането на завод за батерии за електромобили в Северна Франция, като продуктите от съоръжението ще бъдат насочени за електрическата гама на френския автомобилен концерн Renault SA, съобщава Bloomberg.
Планът е част от стратегията на Renault за засилване на бизнеса с екологични автомобили, като компанията цели да придобие и 20-процентен дял в местния стартъп Verkor, който разработва батерии за по-големи и луксозни автомобили.
Френският президент Еманюел Макрон ще представи споразуменията в понеделник на място в завода за сглобяване на автомобили на Renault в Дуе, където ще бъде разположена и фабриката за батерии на Envision – първото съоръжение на китайския концерн в Европа, което ще произвежда също и вятърни турбини.
Renault се превърна в поредния европейски автомобилен производител, който представи плановете си за стимулиране на производството на батерии за електрически превозни средства през последните месеци – знак, че конкуренцията в сегмента се засилва.
Миналата седмица Porsche и Volvo Car Group представиха своите стратегии за производство на батерии, докато конкурентът на Renault Stellantis NV ще очертае своите планове в тази насока пред инвеститорите на 8 юли. Най-големият европейски производител на автомобили Volkswagen AG представи през март своя план за изграждането на шест завода за батерии на Стария континент.
Плановете на Renault "ще укрепят значително нашата позиция, тъй като планираме да осигурим производството на 1 милион електрически автомобила в Европа до 2030 г.", заяви главният изпълнителен директор на концерна Лука де Мео. Електромобилите са ключова част от визията на Де Мео за трансформация на компанията, която отчете рекордно голяма годишна загуба през 2020 г. Те трябва да съставят 90% от продажбите на марката Renault до края на десетилетието, посочи Де Мео.
Плановете на Envision
Envision AESC, звеното за батерии на базираната в Шанхай компания майка, планира да произвежда по 9 гигаватчаса батерии през 2024 г. и 24 гигаватчаса до 2030 г., за да снабдява очаквания нов модел Renault 5. Компанията обещава да създаде 2500 работни места до края на десетилетието.
Плановете на Envision завода в Дуе също могат да се развият извън рамките на споразумението с Renault. Планът на компанията да изгради производствен капацитет от 43 гигаватчаса до края на това десетилетие представлява цел, за която ще се необходими договори и с други автомобилни концерни, изтъква главният изпълнителен директор на Envision Лей Джан.
„Имаме големи очаквания за растеж при батериите“, посочва Джан, споделяйки, че общите годишни приходи от продажби на групата достигат 8 млрд. долара през миналата година. „Франция е стратегическа за Envision“, добавя той.
Корените на решението на Renault да закупи батерии от Envision AESC могат да се проследят до неговия съюз с японския автомобилен производител Nissan Motor Co., който продаде контролния си дял в AESC на Envision през 2018 г., но запази 20% в звеното. Според Джан глобалното производство на неговата компания към момента достига няколко гигаватчаса, като е възможно разширение на операциите във Великобритания.
Връзка с Verkor
Сделката на Renault с базираната в Гренобъл Verkor може да доведе до постепенно прекратяване на настоящото споразумение за доставка на батерии с южнокорейския концерн LG Energy Solution около средата на това десетилетие.
Verkor планира да започне производство във фабриката за батерии във Франция през 2023 г., която първоначално ще разполага с капацитет от 16 гигаватчаса, като 10 гигаватчаса ще бъдат насочени към автомобилите на Renault, изтъкват от компанията. Производството може да достигне 50 гигаватчаса през 2030 г. от които 20 гигаватчаса батерии ще бъдат доставяни на френския производител.
Renault заяви, че батериите ще бъдат предназначени за по-големите и по-скъпи модели от гамата му, включително за марката Alpine.


Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
Ето къде няма вода във Варна днес
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
Манолова: След оставката следващата стъпка са честни избори
По сръбска телевизия: Борисов е сърбин, който не може да признае, че сърбин ВИДЕО
Време за промени в ИК има, машините могат да върнат доверието в гласуването
Сигнал за бомба на летището в Сараево, има евакуирани
Русия заяви, че е поела пълен контрол над ключовия град Купянск