Китайският автомобилен производител Geely е най-печелившата автомобилна компания в света. Известният германски специалист в областта Фердинанд Дуденхьофер я определи за „Звездата на рентабилността в автомобилния бранш“.
Въпреки че средностатистическа кола на Geely струва само 9529 евро, компанията прибира цели 14,4 на сто от приходите като печалба преди лихви и данъчни отчисления - доста повече от ставките при BMW, Toyota, VW, PSA-Opel или други именити компании, предава DPA.
През първата половина на годината Geely е продала 766 630 нови автомобила - 99% от тях в Китай. С почти 60% от продажбите най-предпочитани са джиповете, като моделът Boyue.
„Това също допринася за добрия марж в Geely, защото в Китай по-добрите цени могат да надделеят по-бързо, отколкото на други пазари", коментира Дуденхьофер проучването си. За сравнение, VW Group - най-големият производител на автомобили в света, достига марж на печалба от 8,2% в автомобилния си бизнес.
Голяма част от успеха на Geely идва от разработената от Volvo платформа за компактни автомобили, обяснява Дуденхьофер. Geely също така предоставя всички свои платформи на малайзийския производител Proton, от когото притежава половината акции. Geely е част от Zhejiang Geely Holding, която притежава също така Volvo Cars, London EV-Taxi, Lotus и десет процента от акциите на Daimler.
„Онова, което Фердинанд Пиех започна да прави от 1993 г. насам със своята стратегия за платформите във VW и така изгради модерния концерн VW, сега в известна степен се имитира от основния акционер в Geely и основател Ли Шуфу“, казва Дуденхьофер. По думите му китайците са напът да станат един от най-важните играчи на международната автомобилна сцена.
А Geely наистина има големи планове. Най-късно през 2020 г. концернът планира да продава по поне 2 млн. автомобила на година. До края на декември се планира да бъдат продадени 1,58 млн. бройки.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си